چگونه خاک و ماسه گربه را تمیز کنیم؟

پت شاپ آتاپت: آه، اگر آنها آزاد بودند! در طبیعت خاک و ماسه فراوانی وجود دارد. آنها هرگز به خانه و یک ظرف پلاستیکی در گوشه‌ای نیاز نداشتند و در حال حاضر آنها در خانه با ما زندگی می کنند و ما موظف به مراقبت از آنها هستیم.

همانطور که زندگی مدرن توالت داخل خانه را اختراع کرد، کاسه توالت را نیز متناسب با قد انسان‌ها اختراع کرد. همانطور که مدل های مختلف کاسه توالت فرنگی طراحی می شود، مدل‌های مختلفی از توالت نیز برای حیوانات خانگی وجود دارد.

همانطور که انواع دستمال توالت برای ما تولید می‌شود، جای دستشویی گربه نیز در سایز و مدل‌های مختلف برای دوستان پشمالوی ما وجود دارد. قبل از انتخاب بستر گربه برای استفاده، بیایید با انواع شن و در مورد نحوه تمیز کردن آن آشنا شویم.

چگونه خاک و ماسه گربه را تمیز کنیم؟

کدام ماسه را انتخاب کنیم، چگونه آن را تمیز کنیم؟

اگر خاک گربه را جمع‌آوری کنیم، می توانیم به راحتی آن را تمیز کنیم. یک بیل شنی کوچک تمام چیزی است که برای پاک کردن ماسه نیاز دارید. به دلیل ماهیت شن‌های جمع شده، وقتی گربه ادرار می کند، ماسه مایع را جذب می کند و گوله می شود. می‌توانیم توده‌های مرطوب و مدفوع گربه را با الک در کیسه‌ای جمع کنیم.

فراموش نکنیم که اگر در حین نظافت از دستکش استفاده کنیم راحت تر تمیز خواهیم کرد. اگر ماسه ظرف کم شده می توانیم ماسه تمیز اضافه کنیم. باید حداقل ماهی یکبار کاسه توالت را کاملا خالی کنیم و کاسه را با سفید کننده بشوییم. پس از آبکشی باید صبر کنیم تا کاملا خشک شود. همچنین برای کاهش دفعات شستشو می توانیم از کیسه های کشی مخصوص در توالت فرنگی استفاده کنیم. کیسه را باید از کناره های ظرف عبور دهیم و روی آن را با ماسه تمیز پر کنیم تا ارتفاع آن به 7-8 سانتی‌متر برسد.

نحوه تمیز کردن خاک گربه

اگر ماسه سیلیس کریستالی را انتخاب کرده باشیم، به دلیل ماهیت این ماسه، سیلیس مایع را به راحتی جذب می کند. همچنین می توانید مدفوع گربه را با دستکش یا بیل از روی ماسه بردارید. در استفاده از شن و ماسه سیلیس نیز باید کل ظرف را هر پانزده روز یا یک بار در ماه کاملاً بشویید.

از آنجایی که بوی بد می تواند در خاک گربه باقی بماند، می توانیم با استفاده از ماسه گیر از مشکل بو جلوگیری کنیم.

هر چند وقت یکبار باید توالت گربه را تمیز کرد؟

گربه ها دوستان ما، حیوانات بسیار دقیقی هستند، همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم. وقتی توالت آنها آنقدر پر است این آزارشان می دهد، دیگر ادرار نمی کنند یا از ظرف بیرون می‌آیند. توالت کثیف برای سلامت دوستان پشمالوی ما نیز بسیار خطرناک است.

ممکن است باعث عفونت ادراری شود. توالتی که مرتب تمیز نمی شود نیز باعث کثیف شدن خانه شما می شود. وقتی در کاسه توالت جایی تمیز وجود ندارد که گربه ما بتواند آزادانه حرکت کند، پنجه هایش می تواند وارد مدفوع یا ادرار او شود و باعث انتشار میکروب ها به خانه شود.

تمیز کردن ظرف خاک گربه

با در نظر گرفتن همه این دلایل، حتما باید روزی یک بار یا هر ۲ روز یک بار با بیل ادرار یا مدفوع را از کاسه توالت خارج کنید. با توجه به عادت گربه‌تان در توالت، توصیه می‌کنیم هر ۱۵ روز یک‌بار یا ماهی یک‌بار آن را با سفیدکننده بشویید و با ماسه تمیز جایگزین کنید.

برخی از توالت های گربه بسته به دلیل طراحی با فیلتر تولید می شوند. اگر از یکی از ظروف دارای این ویژگی استفاده می کنید، فراموش نکنید که در فواصل زمانی معین فیلتر را با فیلتر جدید تعویض کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *