آموزش دستشویی سگ در آپارتمان و بیرون از خانه

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نگهداری یک توله سگ خوشگل تربیت آن برای دستشویی کردن در جای خاص یا بیرون از خانه است. خیلی از افرادی که عاشق سگ هستند به دنبال سگ‌های آموزش دیده هستند در صورتی که پیدا کردن آن‌ها بسیار دشوار است.

آموزش محل ادرار به سگ‌ها

نحوه آموزش سگ برای دستشویی

پت شاپ آتاپت: ابتدا شما باید یک مکان مناسب را برای دستشویی سگتان در نظر بگیرید از مهم‌ترین نکته این است که خیلی از افراد دوست دارند سگ خود را برای دستشویی به بیرون از خانه ببرند. اگر می‌خواهید این مکان را داخل خانه در نظر بگیرید بهتر از جایی که سگ میخوابد دور باشد ولی حتماً در معرض دید سگ باشد تا محل را گم نکند.

سگ را باید هر 3 الی 5 ساعت ببرید مکانی که انتخاب کردید و بهتر است از قطره تعلیم ادرار استفاده کنید تا سگ بعد از بو کردن آن این مکان را برای خود شناسایی کند.

حتماً بعد از دستشویی کردن به سگ خود تشویقی بدهید تا از کاری که می‌کند خوشحال شود. سگ‌های کوچک‌تر نسبت به سگ‌ها بزرگتر تعداد دفعات بیشتری به دستشویی رفتن نیاز دارد.

قبل از هر کاری بهتر است اگر سگتان جایی دستشویی کرده است آن را به خوبی تمیز کرده و تمام سعی خود را کنید تا بوی ادرار را از آن محل بگیرید.

آتا پت به شما پیشنهاد می‌کند تا بعد از خریدن سگ جدید حتماً فرش خانه را جمع کرده و بگذارید تا محل دستشویی رفتن خود را یاد بگیرد.

اگر توله سگی کار خود را روی فرش انجام داد، فوری تا به لایه‌های زیرین منتقل نشده است آن را تمیز کنید.

از چه سنی آموزش تربیت سگ برای دستشویی رفتن را شروع کنیم؟

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

بنا به تحقیقات کارشناسان شما آموزش تربیت سگ برای دستشویی رفتن را از 12 تا 16 هفتگی شروع کنید.

در این سن توله سگ تازه قدرت به دست گرفتن مثانه و حرکات روده را بر عهده گرفته است.

هر چقدر سن سگ بالاتر برود آموزش به او سخت‌تر می‌شود در نتیجه شما اگر سگ با سن بیشتری خریداری کردید باز می‌توانید به او یاد دهید اما این کار به سختی بیشتری انجام می‌شود.

آموزش دستشویی رفتن به سگ کار آسانی نیست در هر حالت شما باید بتوانید با صبر و حوصله سگ خود را همراهی کنید در غیر این صورت سگ یاد نخواهد گرفت. اگر شما آدم صبوری نیستید بهتر است از یک مربی سگ کمک بگیرید تا به شما کمک کند.

آموزش دستشویی به سگ تقریبا چقدر طول می‌کشد؟

جواب این سؤال به عوامل مختلفی از جمله سن سگ و نوع آموزش شما بستگی دارد. همان‌طور که گفته شد آموزش یک سگ 3 ماهه با یک سگ یک ساله بسیار متفاوت خواهد بود و سرعت یادگیری آن‌ها با هم فرق خواهد کرد.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای آموزش دستشویی رفتن به سگ پوشک می‌بندند که در آینده معایب بسیاری را همراه خواهد داشت.

برخی از سگ‌ها به شدت باهوش هستند و به سرعت یاد می‌گیرند در صورتی که برخی دیگر به دلیل بازیگوشی زیاد دوست ندارند کاری بر خلاف میل خود یاد بگیرند. پس یاد گرفتن آن‌ها به اخلاقشان نیز بستگی دارد.

توانایی کنترل مثانه به عوامل مختلفی از جمله نژاد سگ، سایز و سن او بستگی دارد. اگر سگ شما قبلا اشتباه آموزش دیده باشد برای آموزش دوباره شما باید تلاش بیشتری کنید در نتیجه برای آموزش دستشویی شما به مدت طولانی‌تری نیاز خواهید داشت.

کلام آخر

توله سگ‌ها نیز همانند کودکان نیاز به مراقبت و تشویق دارند. آموزش تربیت سگ برای دستشویی رفتن همان‌طور که گفته شد کار آسانی نیست بلکه به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد اگر شما نمی‌توانید صبوری کنید بهتر از برای این کار از یک مربی سگ کمک بگیرید.

4.7/5 - (26 امتیاز)

1 دیدگاه برای “آموزش دستشویی سگ در آپارتمان و بیرون از خانه

  1. آموزش دستشویی سگ در آپارتمان گفته:

    سلام وقت بخیر من یک هفته است که سگ دوماهه گلدن دارم ، تقریبا یاد گرفته روی پد داخل پارک ش دستشویی کنه ولی مشکل اینه که خیلی مواقع با وسایلش میره روی پد دراز میکشه یا بازی میکنه ، یا پد رو گاز میگیره و پاره میکنه !! ممنون میشم منو راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *