مراقبت از سگ دارای اضافه وزن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

پت شاپ آتاپت: سگ ها نیز مانند انسان ها می توانند با اضافه وزن چاق شوند. سگ هایی که وزن اضافه می کنند بیشتر با مشکلات سلامتی مواجه می شوند و بنابراین عمر کوتاه تری دارند. همچنین تصور می شود که یک سگ دارای اضافه وزن نمی تواند کاملاً خوشحال باشد. آنها همچنین ممکن است پس از مدتی افسرده شوند، زیرا حرکت آنها محدود شده و دائماً مشکلات مربوط به وزن را تجربه می کنند.

به همه این دلایل، باید وزن سگ خود را متعادل نگه دارید و هر کاری که لازم است برای حفظ فرم او انجام دهید. این برای حفظ سلامت کلی سگ شما بسیار مهم است. غذاهای سبک سگ محصولاتی هستند که می توانند در مرحله اولیه به شما کمک کنند.

چاقی در سگ

ملاحظات برای سگ های دارای اضافه وزن

اول از همه، باید بدانید که آیا سگ شما اضافه وزن دارد یا خیر. تشخیص اضافه وزن آنها ممکن است آسان نباشد، زیرا اکثر سگ ها شکل ها و فرم های متفاوتی دارند. یک قانون ساده برای این وجود دارد. وقتی سگ خود را دوست دارید، باید دنده های او را از پهلوها لمس کنید و دنده ها را حس کنید. با این حال، دنده ها هرگز نباید قابل مشاهده باشند. این نشان می دهد که سگ شما ضعیف تر از حد ایده آل است. باز هم، وقتی سگ شما کشیده می شود، دیدن دنده های او از بیرون نیز نشان دهنده این است که آیا او در وزن ایده آل است یا خیر. جدای از این، مشکلات وزن را می توان با بررسی کمر مشخص کرد. وقتی سگ خود را از بالا نگاه می کنید، می توانید بررسی کنید که آیا کمر برجسته ای دارد یا خیر.

معمولا اگر سگ ها در بررسی های دامپزشکی مشکل وزن داشته باشند این اتفاق می افتد. نکته مهم در اینجا این است که پس از تشخیص مشکل وزن، شرایطی را که باعث وزن می شوند، آشکار کنید. به عنوان مثال، آیا سگ شما به اندازه کافی حرکت نمی کند؟ آیا غذای اشتباهی انتخاب می کنید؟ آیا او در خانه غذای چرب می خورد؟ به صراحت بگویم، دلیل اصلی افزایش وزن بیشتر سگ ها، پرخوری است. به صاحبان سگ نیز باید در این زمینه پول پرداخت شود. صاحبان سگ، که یاد می‌گیرند سگ‌ها را می‌توان با خوراکی‌هایی تربیت کرد، اغلب به دوستان کوچک خود خوراکی‌هایی غیر از غذا می‌دهند، که در واقع باعث افزایش وزن می‌شود. در نتیجه با توجه به اینکه ممکن است دسترسی سگ به غذا در خانه محدود باشد، حتی می توانیم مستقیماً بار اضافه وزن را بر دوش صاحبان آن بگذاریم. البته انتخاب صحیح غذا را نباید نادیده گرفت.

نکاتی برای سگ های دارای اضافه وزن

اگر شک دارید که آیا سگ شما اضافه وزن دارد، با دامپزشک مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. اگر سگ شما مبتلا به “اضافه وزن” تشخیص داده شده است، سعی کنید با شروع یک رژیم غذایی فوراً او را به مسیر خود بازگردانید. در این زمینه بزرگترین کمک کننده شما دامپزشک خواهد بود. با تشکیل یک برنامه تغذیه مناسب، سگ شما می تواند در مدت زمان کوتاهی خوش فرم شود.

دفعات تغذیه سگ ها. برای توله سگ ها باید 3 بار در روز و برای بزرگسالان 2 بار در روز باشد. در برخی موارد، سگ شما به راحتی می تواند تمام روز را بدون خوردن چیزی مدیریت کند.

مدام ظرف غذای سگ خود را پر نکنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، سگ شما به طور مداوم غذا می خورد. یکی از دلایل اصلی افزایش وزن، تغذیه مکرر است. تا حد امکان باید مقادیر وعده های غذایی روزانه درج شده روی بسته های غذایی را رعایت کنید. مقادیر نوشته شده در اینجا به عنوان محصول یک مطالعه دقیق و علمی با توجه به تعادل انرژی، ویتامین و مواد معدنی که سگ شما باید روزانه دریافت کند، تعیین شده است. استفاده از ظروف غذای خودکار هنگام تغذیه سگ خود که مشکل چاقی دارد مفید خواهد بود.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مفید است که در مورد غذاهایی مانند بیسکویت های جایزه یا غذاهای جایزه کمی سخت گیری کنید. اگر دائماً در طول روز غذا می دهید، باید به خاطر داشته باشید که این کار کالری را به سگ شما باز می گرداند.

پیاده روی روزانه سگ های خانگی بسیار مهم است. به لطف پیاده روی منظم، سگ شما از اضافه وزن خلاص می شود. این پیاده روی ها متابولیسم سگ شما را نیز سرعت می بخشد. به این ترتیب به عنوان یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. فراموش نکنید که استفاده از محصولات ایمن و راحت در پیاده روی سگ شما را از استرس دور می کند.

می توانید با مشورت دامپزشک غذاهایی را انتخاب کنید که کنترل وزن سگ شما را فراهم می کند. اگرچه سگ ها در مورد تغییر غذا سخت گیر هستند، اما برای سلامتی او باید روی این غذای جدید پافشاری کنید. نترسید که سگ شما در پاسخ به شما غذا نخورد. آنها می توانند 1-2 روز گرسنه بمانند. به یاد داشته باشید که این غذای جدید کنترل وزن به نفع خودش است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *