در مراقبت از بچه گربه چه چیزهایی باید در نظر گرفته شود؟

پت شاپ آتاپت: اشتباه نیست اگر بگوییم شباهت های بسیار اساسی بین مراقبت از بچه گربه ها و مراقبت از بچه ها وجود دارد. به همین دلیل است که هنگام در نظر گرفتن نیازهای اولیه نظافت آنها، مستقیماً مانند یک گربه به آنها نزدیک نشوید.

 مراقبت از بچه گربه

بچه گربه شما هنوز گربه نیست

در روند پرورش بچه گربه، مراقبت از آن مانند پرورش یک بچه گربه انسان اهمیت دارد. گرچه گربه ها به آزادی و داشتن افراد خود معروف هستند، اما در مورد بچه گربه ها باید از این افکار دور شد. چگونه از بچه گربه ها مراقبت کنیم؟ هنگامی که به دنبال پاسخی برای این سؤال هستید، مهم است که ابتدا بدانیم که نباید مانند گربه های بالغ با آنها رفتار کرد، بلکه باید به آنها توجه بیشتری کرد.

هفته به هفته چگونه از یک بچه گربه مراقبت کنیم؟

رشد بچه گربه ها بسیار سریع است، بنابراین حفظ این سرعت ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر برای اولین بار بچه گربه دارید. انجام برخی مقدمات قبل از شروع زندگی با توله سگ، کار شما را آسان تر می کند. علاوه بر این، مهم نیست که توله سگ شما چند سال دارد، باید با دامپزشک تماس بگیرید و توله را برای کنترل عمومی ببرید و در صورت صلاحدید پزشک واکسیناسیون را شروع کنید.

0 – 8 هفته

اگر بچه گربه تحت مسئولیت شما هشت هفته است، یعنی زودتر از زمان توصیه شده از مادر و خواهر و برادرش جدا شده باشد، هم به تغذیه و هم به تمام نیازهایش توجه شود. در این دوره شیرخشک هایی که مشابه محتویات شیر ​​مادر هستند باید به عنوان غذای بچه گربه ترجیح داده شود و گربه هر 2 تا 3 ساعت یکبار با یک شیشه شیر تغذیه شود. ضمناً نباید فراموش کرد که فرزندی که از گرمای بدن مادر و خواهر و برادر دور است، نیاز به محیطی گرم دارد.

2-4 ماهگی

بعد از 8 هفته زمان مناسب برای انتخاب غذای بچه گربه است. پس از شیر گرفتن یا از شیر گرفتن، می توانید شروع به دادن غذای بچه گربه به گربه کنید. در انتخاب غذا باید غذای خشک با محتوای چربی و پروتئین بالا که تمام نیازهای رشدی گربه را برآورده کند ترجیح داد. اگر توله ها نتوانند غذای خشک را تجزیه کنند، می توان غذا را خیس کرد یا با غذای مرطوب فرمول نرم تری به دست‌آورد. علاوه بر این، از آنجایی که انرژی مورد نیاز روزانه توله ها نسبت به 8 هفته اول 3 تا 4 برابر افزایش می یابد، باید در این مدت غذای آنها به صورت 3 تا 4 وعده ارائه شود.

4-6 ماهگی

اگرچه شروع بلوغ برای گربه ها بر اساس نژاد متفاوت است، اما معمولاً بین 4 تا 6 ماهگی اتفاق می افتد. در این دوره اگر به بلوغ جنسی رسیده باشد، انتظار می رود که حرکات خشم را نشان دهد. مهم این است که فراموش نکنید که تغییرات در عادات توالت، مانند ایجاد بو، تغییراتی است که ممکن است در این دوره با آن مواجه شوید و رویکرد درستی را به گربه خود نشان دهید. ترک بو و توالت بیرون از جعبه خاک گربه یکی از دشوارترین سوالاتی است که صاحبان گربه می توانند حل کنند. اگر به طور کامل درک نمی کنید که آیا گربه به بلوغ رسیده است یا خیر، می توانید با یک دامپزشک مشورت کنید.

در مورد اجتماعی شدن و مراقبت از بچه گربه ها چطور؟

صرف نظر از اینکه بچه گربه چند ساله است، می توانید در عین رفع نیازهایش مانند معاشرت، توالت و بازی، او را تربیت کنید. چگونه از بچه گربه ها مراقبت کنیم؟ از آنجایی که سؤال پاسخ بسیار جامعی دارد، خواهید دید که باید بر روی مسائل خاصی تمرکز کنید و پس از آن بهتر است مطابق ارتباط خود با گربه، خواسته ها و نیازهای او عمل کنید.

اجتماعی شدن

دوران نوجوانی بهترین زمان برای گربه ها برای عادت کردن به خانه، سبک زندگی و شماست. اگر زندگی اجتماعی دارید، اگر همیشه در حال مسافرت هستید، اگر دامپزشک به گربه‌تان گفته است که با جعبه‌اش بیرون بروید، بیرون بردن گهگاه از خانه برای عادت کردن به جعبه باعث می‌شود وقتی در آینده به چنین چیزی نیاز دارید، همه چیز برای هر دوی شما آسان است.

برای معاشرت کردن با گربه، مهم است که به او اجازه دهید روی سطوح مختلف قدم بگذارد، موسیقی با صدای بلند را روشن کنید تا به محیط پر سر و صدا عادت کند، و اجازه دهید گربه های خانگی دیگر، در صورت وجود، ملاقات کند. اگر ترجیح می دهید بچه گربه خود را در پنبه بپیچید، مقابله با مشکلات بسیار ترسو و غیراجتماعی در بزرگسالی دشوارتر خواهد بود.

عادات خوب و بد

گربه ها می توانند در حین بازی رفتارهایی مانند گاز گرفتن و خراشیدن داشته باشند. در مواجهه با این نوع رفتارها باید صبور باشید. یک راه حل خوب این است که توجه گربه را به اسباب بازی جلب کنید یا اجازه ندهید به رفتار مورد نظر ادامه دهد. عادت کردن به تخته خراش در دوره اولیه از تبدیل شدن وسایل شما به تخته خراش در دراز مدت جلوگیری می کند. شما می توانید از خوراکی ها و کلمات ستایش آمیز استفاده کنید تا به او کمک کنید تا به این مناطق خراشیده عادت کند. عصبانی شدن، فریاد زدن یا تندخویی نسبت به بچه گربه هرگز راه حلی نیست وقتی رفتاری که شما نمی خواهید. نادیده گرفتن او یا صرفاً یکبار «نه» گفتن واضح در زمان رویداد، در طول زمان تأثیر مثبتی بر رفتار او خواهد داشت.

آموزش توالت

از اولین لحظه ای که بچه گربه شما به خانه می آید، صرفاً برای غریزه خود به دنبال یک جعبه زباله می گردد. اما اینکه او بسیار کوچک است و با توجه به زمان جدایی از مادرش تحصیلات کاملی ندیده است باعث می شود به مرور زمان عادت توالت رفتن او جا بیفتد. انجام اقدامات احتیاطی مانند تمیز کردن مکرر توالت، اطمینان از دسترسی آسان گربه به توالت، تمیز کردن تا زمانی که در نقاطی که خارج از توالت ادرار می کند، بوی بدی نداشته باشد، برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *