هنگام انتخاب غذای سگ چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

پت شاپ آتاپت: در انتخاب غذای دوستان عزیز ویژگی های اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.

  1. سن سگ
  2. نژاد سگ
  3. ساختار پوست و مو
  4. کنترل وزن
  5. واکنش های آلرژیک
  6. طعم

نکات انتخاب غذای سگ

سن سگ

همه سگ ها توله سگ تا 1 سال محسوب می شوند. برای رشد سالم سگ هایمان تا 1 سالگی، باید غذای مناسب برای توله سگ ها بخریم.

غذای توله سگ برای حمایت از رشد و سیستم ایمنی بدن با توجه به نیازهای سگ شما فرموله شده است.

هنگام دادن توصیه غذا به سگ، معمولاً بر اساس برند است. مهمترین چیز این است که کدام غذا برای سگ شما مفید است. یک غذای باکیفیت ممکن است برای سلامت سگ شما مفید نباشد. برای یافتن غذای مناسب سگ، باید تمام ویژگی های سگ خود را در نظر بگیرید.

نژاد سگ

سگ هایی که در خانه یا خیابان از آنها مراقبت می کنیم از نژادها و نژادهای مختلف هستند. همه نژادهای سگ دارای تحرک و نیازهای متفاوتی هستند. به همین دلیل در انتخاب غذا نیز تفاوت هایی وجود دارد.

سگ های نژاد کوچک بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و دامنه حرکتی باریک تری دارند. غذاهایی که پروتئین بالایی دارند می توانند به بدن سگ های کم تحرک آسیب بزنند. شکایت ممکن است به دلیل افزایش وزن یا آلرژی رخ دهد.

سگ های نژاد بزرگ معمولا در خانه هایی با باغ نگهداری می شوند. بازدید منظم برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند ضروری است. به همین دلیل، شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که مواد مغذی بیشتری نسبت به سگ های نژاد کوچک دارند.

یکی دیگر از دلایلی که ما غذای سگ را با توجه به نژاد انتخاب می کنیم، اندازه غذا است. اندازه های غذایی سگ های نژاد کوچک برای ساختار فک و دهان آنها مناسب است. برای سگ های نژاد بزرگ، اندازه غذا هم برای سیر کردن و هم برای خوردن آسان است.

مصرف مواد غذایی تولید شده برای هر نژاد از یک زندگی سالم حمایت می کند.

ساختار پوست و مو

نژادهای زیادی از سگ ها وجود دارند که از نظر نژاد پوست حساسی دارند.

منبع پروتئین غذا نیز مهم است. سگ هایی با پوست حساس ممکن است هر از گاهی به مرغ یا ماهی حساسیت داشته باشند و ممکن است باعث زخم های پوستی شوند.

هنگام انتخاب غذا برای سگ خود، توجه به نژاد، مو و ساختار پوست برای سلامتی او مفید خواهد بود.

غذاهای حاوی ماهی برای گربه ها و سگ ها ممکن است در ماه های تابستان به دلیل بو و نسبت پروتئینی که دارند سنگین باشند، اما نباید خواص درمانی آن را نادیده گرفت. اگر سگ شما حساسیت خاصی ندارد، استفاده از غذای ماهی توصیه می شود.

کنترل وزن

برای اینکه سگ شما در وزن ایده آل خود بماند، باید غذای مناسب بخورد و به اندازه کافی حرکت کند.

مقادیر توصیه شده در پشت بسته های غذایی حتما باید در نظر گرفته شود. مقادیر توصیه شده با توجه به سن، جنس و وزن متفاوت است. می توانید مقدار صحیح را با یک پیمانه اندازه گیری مناسب بدهید.

همچنین غذاهای سبک سگ برای سگ های دارای اضافه وزن تولید می شود. این غذاها که با کاهش محتوای غلات و کالری تهیه می شوند، به سگ شما کمک می کنند تا زندگی سالم تری داشته باشد.

افزایش وزن به دلیل تغذیه نامناسب صاحبان سگ است مگر اینکه بیماری ارثی وجود داشته باشد. اگر به سگ ها بیش از آنچه که باید بدهید، اگر آنها شما را در هر میز غذا همراهی کنند و بی تحرک بمانند، افزایش وزن به سرعت ادامه می یابد.

کنترل وزن سگ ها با توجه به همه این عوامل باعث افزایش کیفیت زندگی آنها می شود.

طعم

بدون شک همه دوستان پنجه دار ما عاشق خوردن هستند. انواع مختلفی از غذای سگ موجود است. در حالی که سعی می کنید از بین این گونه ها سالم ترین را انتخاب کنید، قطعاً باید سلیقه سگ خود را در نظر بگیرید.

در حالی که برخی از دوستان ما غذای باکیفیت نمی خورند، اما ممکن است دوست داشته باشند غذای کم کیفیت و مقرون به صرفه بخورند. هیچ استانداردی برای این وجود ندارد. انتخاب غذایی که دوست دارید از بین غذاهایی که فکر می کنید برای سگتان سالم است، انتخاب کنید، حمایت روحی از او برای شما آسان تر می شود.

غذای خشک باید غذای اصلی سگ شما باشد، به استثنای غذاهای کمکی. خوردن غذای اصلی با عشق، داشتن بدنی سالم را برای او آسان می کند.

همچنین می توانید انواع دیگری از مواد غذایی را که در فواصل زمانی معین استفاده می کنید تهیه کنید. اگر سگ شما اصرار به خوردن همان غذا ندارد، تنوع از نظر طعم مفید خواهد بود.

وعده‌های غذایی که بیشتر برای کام سگ‌ها جذاب است، استراحت‌های کوچک هستند. یک تکه از غذای شما یا مقدار کمی غذا به راحتی لبخند را بر روی سگ شما می نشاند. تا زمانی که این مقادیر زیاد نباشد برای سلامتی و روانشناسی او مفید است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *