چگونه ناخن گربه را کوتاه کنیم؟

پت شاپ آتاپت: اگر گربه شما هم عادت به خاراندن دست دارد و رد ناخن گربه پشمالوی خود را روی وسایل مختلف خانه می بینیم، گرفتن تخته خاراندن گربه مفید خواهد بود.

وقتی ناخن های گربه های ما رشد می کند، آنها به روش خود از آنها مراقبت می کنند. چگونه می توانیم به گربه‌های‌ دوست داشتنی خود که سعی دارند به تنهایی به مسائل خود رسیدگی کنند، کمک کنیم؟ با کوتاه کردن مرتب ناخن های او و خرید تخته خراش به راحتی می توانیم از شر این مشکل خلاص شویم.

ناخن گیر؟ اما آیا به همین راحتی است؟

گرفتن ناخن گربه

بله، ما می دانیم که شما این سوال را خواهید پرسید. ممکن است به نظر برسد که کوتاه کردن ناخن های گربه ما به این سادگی نیست. در نتیجه وقتی با ناخن گیر به پنجه او نزدیک می شویم، در ابتدا بدخلق بودن او بسیار طبیعی است. اگر در حین کوتاه کردن ناخن ها ناخودآگاه عمل کنیم، مانند هر تلاشی که ناخودآگاه انجام می دهیم، می توانیم به بچه گربه ها آسیب بیشتری بزنیم تا سود.

اگر می‌گویید چگونه این کار را انجام دهم، باید عرض کنیم که کار بسیار سختی است، مراقبت منظم از ناخن در دامپزشکی یکی از راه حل هاست. گزینه دیگر این است که یاد بگیرید ناخن ها را خودتان کوتاه کنید. نترسید، آنقدرها هم سخت نیست. اول از همه، بیایید اولین قدم را با خرید ناخن گیر مخصوص گربه خود برداریم.

علاوه بر ناخن گیر، محصولات مراقبتی زیادی برای مراقبت از ناخن و پنجه گربه‌های پشمالوی ما وجود دارد. ما همچنین می‌توانیم به طور مرتب از این محصولات برای مراقبت از پنجه دوستان دوست داشتنی خود استفاده کنیم.

هنگام کوتاه کردن ناخن گربه خود به چه نکاتی توجه کنیم؟

اول از همه، آیا ساختار ناخن گربه خود را می شناسیم؟ ساختار ناخن در گربه‌ها زمانی که به صورت نیم رخ نگاه می کنیم به منقار عقاب بسیار شبیه است.

هنگام کوتاه کردن ناخن گربه ما می توانید منقار پایینی را از قسمت آخر کوتاه کنید. در همه حیوانات، بافت زنده ناخن، یعنی رگ‌ها و اعصاب صورتی رنگ، به راحتی قابل مشاهده است. به همین دلیل برای کوتاه کردن ناخن گربه‌ها مشکلی نخواهید داشت.

بریدن این بافت زنده از فاصله 2-3 میلی متری با قیچی مخصوص ناخن گربه کافی است. اگر بدون توجه به بافت زنده برش دهید، جلوگیری از خونریزی که اتفاق می افتد بسیار دشوار خواهد بود و این به گربه ما آسیب زیادی می زند. همچنین، از آنجایی که گربه ما بسیار آسیب خواهد دید، در مرحله‌های بعدی ناخن گرفتن بسیار دشوار خواهد بود. بیایید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

همچنین هرگز نباید ناخن های پشت پنجه بچه گربه هایمان را کوتاه کنیم. فقط کوتاه کردن ناخن های پنجه های جلو کافی است. می پرسی چرا؟ زیرا اگر ناخن‌های پنجه‌ پشتی آن‌ها را کوتاه کنیم، خطر افتادن گربه‌ها از طاقچه و بالکن را افزایش می‌دهیم، مخصوصاً برای کسانی که در طبقات بالا زندگی می‌کنند.

علاوه بر این، گربه ها نمی توانند با ناخن‌های روی پنجه‌های عقب خود به وسایل و بازوهای ما آسیب برسانند. علاوه بر این، اگر ما از تولگی به گربه‌‌مان عادت به خاراندن تخته کنیم، هیچ چیزی در خانه ما آسیب نمی بیند. این را فراموش نکنیم.

اول از همه، قبل از شروع فرآیند، بیایید محیطی را انتخاب کنیم که گربه شما در آن احساس راحتی کند. می‌توانیم با فشار دادن ملایم پنجه جلویی با بیرون آمدن ناخن‌ها شروع کنیم، آنچه گفتیم باید به رگ‌های صورتی رنگ توجه کنیم، یک حرکت اشتباه بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد. اگر گربه ما بسیار بدخلق شد و حرکات تهاجمی از خود نشان داد، می‌توانیم با پیچیدن پنجه‌ها در حوله، این روند را آسان‌تر کنیم.

پس چگونه بفهمیم که زمان کوتاه کردن ناخن توسط بچه گربه‌ها فرا رسیده است؟

هیچ دوره ثابتی برای رشد ناخن‌های گربه شما وجود ندارد. آیا ناخن‌های هر گربه در یک زمان رشد می کند؟ همانطور که خلق و خو، آب و شخصیت هر گربه متفاوت است، زمان رشد ناخن‌ها نیز از گربه ای به گربه دیگر متفاوت است.

اما اگر ناخن گربه‌های خود را هر 20-30 روز بررسی کنیم، درک این موضوع دشوار نخواهد بود. این زمان بسته به اینکه گربه روش خراش را دوست داشته باشد و وقت خود را با آن سپری کند متفاوت خواهد بود.

اگر نتوانیم خودمان کوتاه کردن ناخن را انجام دهیم، حتماً باید از دامپزشک حمایت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *