راهنمای غذای طوطی برزیلی

تغذیه طوطی برزیلی

۹ نژاد از طوطی برزیلی وجود دارد که برای تامین تغذیه آن‌ها نیاز به راهنما وجود دارد. برای تامین غذای طوطی برزیلی کافیست این مطلب را مطالعه کنید. طوطی‌های برزیلی در دل طبیعت از هر نوع حشرات، دانه‌ی درختان و… تغذیه می‌کنند. اما اگر این نوع نژاد از طوطی را در منزل نگهداری می‌کنید باید از منابع ارگانیک به آن‌ها تغذیه کنید تا دچار کمبود املاح، پروتئین و ویتامین نشوند. طوطی‌های برزیلی نسبت به دیگر پرندگان از آب بیشتری استفاده می‌کنند پس مراقب باشید هر روز ظرف آب آن‌ها را بررسی کنید.

برای تهیه غذای طوطی برزیلی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آتا پت مراجعه کنید، پلت‌های میکس شده برای شروع عالی است. اما به طور کلی این پلت‌ها نیاز غذایی این نژاد‌ها را تامین نمی‌کند.

باز هم یادآوری می‌کنم که استفاده از پلت نمی‌تواند تمام نیازهای غذایی کوتوله برزیلی را تامین کند.

غذای طوطی برزیلی
غذای طوطی برزیلی

بهترین غذای طوطی برزیلی برای سالم نگه داشتن

پت شاپ آتاپت: طوطی‌ها حیوانات خانگی معمولی هستند که بسیاری از افراد، علاقه به نگهداری از آن‌ها در خانه می‌باشند. این پرندگان باهوش هستند و حتی می‌توان صحبت کردن را نیز به آن‌ها آموزش داد.

حتی چند مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد طوطی چقدر می‌تواند واقعاً هوشمند شود. بهترین غذای طوطی برزیلی می‌تواند به پرنده خانگی شما کمک کند تا زندگی طولانی تر، سالم‌تر و شادتری داشته باشد.

بهترین غذای کوتوله برزیلی بایستی مواد مغذی ضروری را تأمین کند. البته انواع غذا‌ها در اندازه‌های مختلف موجود است، غذا باید کم چرب باشد.

غذای طوطی برزیلی ترکیبی از دانه ها، آجیل و حتی میوه‌ها و سبزیجات است.

انواع بسته‌های غذایی در فروشگاه به طوطی شما ضروری‌ترین مواد مغذی را برای حفظ سلامت آن‌ها ارائه می‌دهد.

غذای طوطی برزیلی نیز با کلسیم و مواد معدنی و ویتامین‌های اضافی غنی شده است.

راهنمای خرید غذای طوطی برزیلی
راهنمای خرید غذای طوطی برزیلی

بسته‌ بندی دانه پرنده

این یک محصول غذایی تمیز است که از پرکننده یا مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند. سیب، گیلاس، آلو، زغال اخته و سایر غذاهای خشک شده به این غذای طوطی برزیلی طبیعی اضافه می‌شود.

رژیم صحیح طوطی چگونه است؟

قبل از این که تصمیم بگیرید غذای طوطی خود را تهیه کنید در وهله اول باید بدانید طوطی شما چه می‌خورد. انواع مختلفی از رژیم‌های غذایی وجود دارد که در صورت داشتن طوطی، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. با این حال، بهتر است غذاهای متنوعی برای این نوع پرنده تهیه شود. وقتی طوطی را با انواع مختلفی از غذاها تغذیه می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا از نظر تغذیه‌ای راحت‌تر به انواع آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

به طور کلی توصیه می‌شود غذاهایی را ترجیح دهید که به ارتقای سلامت روانی بهتر در طوطی کمک کند.

قرص‌ها و دانه‌ها اکثریت رژیم طوطی را تشکیل می‌دهند  اما این نباید تنها غذایی باشد که به طوطی خانگی خود تغذیه می‌کنید. افزودن برخی میوه‌ها و سبزیجات تازه به رژیم غذایی آن‌ها بسیار مفید است. میوه‌ها می‌توانند شامل سیب، توت، پرتقال، خربزه، آناناس و موز باشند. چند گزینه عالی سبزیجات شامل کلم بروکلی، هویج، سبزیجات برگ دار، نخود فرنگی، کرفس و گل کلم است. شما می‌توانید طوطی خود را با لوبیا نیز تغذیه کنید، اما مهم است که قبل از غذا دادن، آن‌ها را بپزید.

تغذیه طوطی برزیلی rosy faced lovebird food
تغذیه طوطی برزیلی

انواع غذای طوطی برزیلی

انواع مختلفی از غذای طوطی موجود است. اما آنچه را که پرنده خانگیتان بیشتر دوست دارد به آن بدهید و اطمینان حاصل کنید که انواع مختلفی را به رژیم طوطی خود اضافه می‌کنید.

قرص ها: قرص‌ها عموماً از مواد اولیه تشکیل شده اند. این به تأمین مواد مغذی طوطی شما کمک می‌کند. برخی از قرص‌ها دارای طعم‌های خاصی هستند که به طوطی شما کمک می‌کند تا آن‌ها را بخورد.

مخلوط آجیل و دانه: دانه‌ها و آجیل‌ها مهم هستند، زیرا حاوی مواد معدنی ضروری و اسیدهای چرب امگا هستند. این غذاها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و برخی ویتامین‌های مهم می‌باشند.

میوه و سبزیجات: برخی از محصولات غذایی حاوی میوه‌های خشک شده و سبزیجات هستند. این باعث می‌شود منابع غنی از مواد مغذی به رژیم طوطی شما اضافه شود و اطمینان حاصل شود که آن‌ها هنگام غذا خوردن تنوع غذایی بهتری دارند.

پروتئین ها: چند منبع پروتئینی مهم وجود دارد که می‌توان به غذای طوطی اضافه کرد. بادام زمینی بسیار رایج است. این به سلامت طوطی بالغ کمک می‌کند.

غذاهای وحشی و خوراکی: غذاهای علوفه‌ای به طوطی شما کمک می‌کند تا ذهن سالم داشته باشد و در عین حال مقوی نیز باشند.

بهترین مارک غذای طوطی برزیلی چیست؟

شرکت‌های مختلفی غذای طوطی برزیلی تولید می‌کنند. شما باید با مارک‌های مختلف که غذای طوطی ارائه می‌دهند آشنا شوید  و مطمئن شوید که  کدام مارک‌ها می‌توانند غذاهای با کیفیت بهتر ارائه دهند.

نظرات برخی از مشتریان صاحب طوطی برزیلی در مورد مارک‌های موجود در سایت را می‌توانید جویا شوید.

این مارک‌ها غذای خود را به صورت محلی تولید می‌کنند و از سیاست‌های دقیق تولید پیروی می‌کنند. به نوبه خود، این امر به شما کمک می‌کند تا محصولی با کیفیت بالاتر را در اختیار شما قرار دهیم که اطمینان می‌دهد طوطی شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند، بدون هیچ گونه مواد اضافی که می‌تواند برای سلامتی آن‌ها مضر باشد.

وقتی به دنبال خرید غذای طوطی هستید، ابتدا در مورد مارک تحقیق کنید. هنگام تعیین این که آیا خرید از یک مارک خاص ایده خوبی است، اغلب نظرات مشتریان مفید خواهد بود.

وقتی به طوطی حیوان خانگی فکر می‌کنید، احتمالاً از طوطی برزیلی صحبت می‌کنید. با این حال، حقیقت این است که صدها گونه مختلف طوطی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها حیوانات خانگی خوبی هستند. هرچه بیشتر در مورد طوطی‌ها بیاموزید، بیشتر از آن‌ها شگفت زده خواهید شد، و این حتی با لذت نگه داشتن یک طوطی برای خود مقایسه نمی‌شود!

وقتی صحبت از مراقبت از طوطی خانگی شما می‌شود، باید نیازهای آن را برای فضا، غنی‌سازی و تغذیه در نظر بگیرید. به خواندن ادامه دهید تا اصول اولیه در مورد انتخاب رژیم غذایی سالم برای طوطی‌ها را بیاموزید و بهترین گزینه‌ها را برای بهترین غذا  برای طوطی‌ها مشاهده کنید.

آنچه درباره طوطی‌ها باید بدانید؟

بیش از ۳۵۰ گونه مختلف طوطی روی زمین وجود دارد که در همه اندازه‌ها و رنگ‌ها وجود دارند. وقتی صحبت از طوطی‌های همنوع و طوطی‌هایی که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند، به میان می‌آید، اندازه آن‌ها معمولاً از مرغ عشق ۵ اینچی تا ماکائو ۴۰ اینچی متغیر است.

وقتی صحبت از رژیم غذایی ایده آل برای طوطی‌ها می‌شود، تا حدی به گونه آن بستگی دارد.

اکثر طوطی‌ها ترکیبی از دانه‌ها، میوه ها، آجیل ها، سبزیجات و سایر غذاها را در طبیعت می‌خورند و بسیاری از رژیم‌های تجاری تقریباً این ترکیب مواد را ارزیابی می‌کنند.

گزینه دیگر این است که یک قرص تجاری را انتخاب کنید که از نظر تغذیه کامل و متعادل در هر لقمه باشد، سپس آن را با مقادیر کمی میوه و سبزیجات تازه و همچنین دانه‌ها تکمیل کنید.

علاوه بر تأمین نیازهای تغذیه‌ای طوطی برزیلی خود، باید مطمئن شوید که او فضای کافی و محیط غنی کننده دارد. از آنجا که اندازه طوطی‌ها متفاوت است، باید در مورد گونه‌های طوطی خود تحقیق کنید تا ببینید چقدر به فضا احتیاج دارند و بهترین نوع قفس برای آن‌ها چیست؟

چگونه بهترین غذای پرنده را برای طوطی انتخاب کنیم؟

از آنجا که انواع مختلف طوطی وجود دارد، باید در انتخاب رژیم غذایی مناسب پرنده خود دقت کنید.

حتما درباره طوطی خود تحقیق کنید تا ببینید کدام نوع رژیم غذایی توسط دامپزشکان توصیه می‌شود.

برای کمک به شما در جستجوی غذای طوطی خوب، در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که اکثرا دنبال آن‌ها هستید:

دستورالعمل مخصوص گونه ها: اگر می‌خواهید مطمئن شوید که طوطی شما از بهترین تغذیه ممکن برخوردار است، به جای غذای پرنده‌ای که برای پرنده‌ای با اندازه خاص طراحی شده است، دستور العمل مخصوص گونه‌ها را انتخاب کنید.

طیف وسیعی از مواد: طوطی‌ها در طبیعت، رژیم غذایی متنوعی از میوه ها، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل‌ها را می‌خورند، بنابراین باید به دنبال غذای پرنده‌ای باشید که با انواع مواد مختلف تهیه شده است.

کامل و متعادل: یک جایگزین برای مخلوط متنوع دانه و سایر مواد تشکیل دهنده یک پلت تجاری است که برای طوطی‌های برزیلی کامل و متعادل است.

فاقد هرگونه افزودنی مصنوعی: علاوه بر بررسی این که غذای طوطی برزیلی شما حاوی مواد سالم است، باید اطمینان حاصل کنید که حاوی رنگ، طعم دهنده و مواد نگهدارنده مصنوعی یا سایر افزودنی‌های شیمیایی نباشد.

برترین‌های ما برای بهترین غذای طوطی برزیلی

به خواندن خود ادامه دهید تا ۵ توصیه برتر ما را برای بهترین غذای طوطی برزیلی ببینید.

رژیم غذایی ایده آل برای طوطی شما بستگی به نوع یا اندازه طوطی شما دارد. همه غذاهای پرنده به طور مساوی ایجاد نشده اند، و شما باید غذای مناسب برای پرنده خود را انتخاب کنید.

برخی از طوطی‌های برزیلی به قرص‌های تجاری که از نظر تغذیه متعادل هستند به خوبی اشتیاق نشان می‌دهند. در حالی که برخی دیگر میوه ها، مغزها و دانه‌ها را ترجیح می‌دهند.

ممکن است مجبور شوید قبل از هر چیزی چندین گزینه را امتحان کنید که شامل طیف گسترده‌ای از مواد اولیه‌ای است که طوطی شما در طبیعت آن‌ها را می‌خورد که  سرشار از میوه، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل برای تامین تغذیه متنوع و بدون مواد شیمیایی، رنگ و نگهدارنده است.

چقدر باید به طوطی‌های برزیلی خود غذا بدهید؟

میزان تغذیه طوطی شما بسته به نوع طوطی شما و اندازه آن متفاوت است. طوطی‌های کوچک ممکن است روزانه تا ¼ فنجان قرص (گلوله) به همراه ۱ تا ۲ قاشق چایخوری دانه بخورند. اگر از میزان تغذیه طوطی خود مطمئن نیستید، غذای پرنده‌ای تهیه کنید که برای اندازه طوطی شما طراحی شده است و به دستورالعمل تغذیه مراجعه کنید.

طوطی‌های برزیلی خود را چند بار در روز تغذیه کنید؟

اکثر پرندگان تمایل دارند در طول روز مقدار کمی غذا بخورند، بنابراین برنامه ریزی کنید که روزانه یک بار غذا برای طوطی برزیلی خود تهیه کنید.

اگر بیش از یک طوطی دارید، ممکن است لازم باشد ظرف غذا را در طول روز دو بار پر کنید یا دو ظرف تهیه کنید.

غذای مناسب پرندگان برای یک طوطی ممکن است برای طوطی دیگری انتخاب مناسبی نباشد.

شما باید به نوع یا اندازه طوطی خود توجه کنید و بر این اساس غذای پرنده را انتخاب کنید.

این روزها غذای طوطی به اشکال مختلف عرضه می‌شود. صاحبان پرندگان خانگی؛ گلوله، دانه، مخلوط آشپزی، غذاهای سر سفره، سبزیجات سبز، میوه‌ها و برخی پروتئین‌های دیگر را به پرندگان خود می‌دهند، اما این غذاها مانند: آجیل، گلوله و دانه‌ها نباید بیش از نیمی از مصرف روزانه یک پرنده را شامل شود. مصرف زیاد این غذاها منجر به تغذیه نامناسب پرنده شده و باعث سلامتی و کمبودهای دیگر می‌شود. طوطی‌ها عاشق خوردن بسیاری از انواع رژیم‌های غذایی انسان هستند، اما خوردن همه غذاهای انسانی برای آن‌ها بی‌خطر نیست.

برخی از وعده‌های غذایی که می‌توانند با خیال راحت و سالم توسط انسان مصرف شوند برای پرندگان خانگی بسیار مضر است. در حیات وحش، رژیم طوطی کاملا متفاوت است و آن‌ها دوست دارند میوه‌ها و دانه‌های میوه، گل، ذرت و حتی آجیل را در جایی که به راحتی پیدا می‌کنند، بخورند. با این حال، این سوال همچنان باقی می‌ماند که طوطی‌های برزیلی چه می‌خورند؟ غذای طوطی برزیلی شامل چند دانه و ارزن هم می‌شود این غذا سرشار از مواد لازم و مورد نیاز این طوطی هاست.

طوطی خود را با چه غذاهایی تغذیه کنم؟

غذاهایی که می‌توانید به طوطی‌های خانگی خود به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متعادل خود بدهید به شرح زیر است:

دانه و گلوله برای طوطی: طوطی‌ها دوست دارند غلات بخورند زیرا می‌توانند تا ۱/۴ از رژیم غذایی روزانه پرنده شما را تشکیل دهند، اما نباید از آن‌ها استفاده کرد. به همین ترتیب، گلوله‌ها یک چهارم دیگر غذای مصرفی پرنده خانگی شما را تشکیل می‌دهند. می‌توانید از انواع مختلف دانه‌ها برای طوطی خود استفاده کنید، از جمله تخمه آفتابگردان، جو، ارزن و گندم سیاه. تخمه آفتابگردان به دلیل وجود برخی چربی‌های موجود در آن می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، بنابراین باید در مقدار کمتری مصرف شود.

آجیل برای طوطی برزیلی: از سوی دیگر، دانه‌ها و آجیل‌ها نسبت مناسبی از مصرف غذایی طوطی شما را تشکیل می‌دهند. این مخلوط باید به دلیل چربی موجود در آن به مقدار کم داده شود. بنابراین، اولی باید بیشتر به عنوان یک طعم برای طوطی شما تلقی شود. بادام، فندق، بادام زمینی، بادام زمینی، بادام زمینی پوست کنده، گردو و پسته می‌توانند به همه نژادهای طوطی داده شود.

غذای طوطی: طوطی‌های برزیلی علاوه بر موارد یاد شده چیزهای دیگری نیز می‌خورند. اجازه دهید در مورد مواردی که در زیر آمده است بحث کنیم.

دانه‌ها و قرص ها: طوطی‌ها دانه و قرص  می‌خورند. علاوه بر این، می‌توانید بگویید دانه‌ها یک نوع غذا هستند، و گلوله (قرص) نوع دیگری از غذا است. بذرهایی هم که قبلا به آن اشاره شد را می‌توان به طوطی‌ها تغذیه کرد.

طوطی‌های برزیلی، گندم و آجیل می‌خورند زیرا منبع غنی پروتئین، ویتامین، چربی‌های سالم و انرژی هستند. با این حال، برای طوطی حیوان خانگی، مسئله افزایش وزن وجود دارد زیرا طوطی‌های داخلی به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند. همچنین طعم دهنده‌ها می‌توانند مضر باشند، مانند نمک و شکلات. قبل از افزودن آن‌ها به رژیم طوطی خود، دریابید که کدام نوع آجیل بی‌خطر است.

طوطی‌ها می‌توانند آجیل‌های بدون نمک و بو داده خشک را بدون مواد اضافی بخورند. بهترین آجیل برای طوطی‌ها آجیل کاج، بادام، ماکادمیا، بادام هندی، آجیل برزیلی، گردو و فندق است. شما می‌توانید بادام زمینی را پس از تفت دادن به طوطی‌های برزیلی تغذیه کنید. (به دلیل آفلاتوکسین هرگز نباید بادام زمینی خام را به طوطی‌ها داد.)

برخی از آجیل‌ها احتمال بیشتری برای نگهداری کپک یا ایجاد حساسیت در طوطی‌ها دارند. بنابراین، از خوردن آجیل بدون پوست به طوطی خود اجتناب کنید مگر این که از تمیز بودن و عاری از کپک اطمینان داشته باشید. فقط آجیل‌ها را از منابع معتبر تهیه کنید و هر گونه پوسته ترک خورده را از نظر وجود کپک دقیق بررسی کنید.

آجیل برای طوطی‌های برزیلی مفید است؟

آجیل برای طوطی‌های برزیلی مفید است و بخشی طبیعی از رژیم غذایی آن‌ها در طبیعت است. طوطی‌ها در زیستگاه‌های سراسر نیمکره جنوبی، از آمریکای مرکزی و جنوبی تا استرالیا یافت می‌شوند.

آن‌ها را می‌توان در این مناطق به مقدار زیاد یافت. از آنجا که طوطی‌ها شکارچیان طبیعی نیستند، به این منابع غذایی که به راحتی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد، تکیه می‌کنند. یک انبار جامد آجیل می‌تواند دسته‌ای از مواد غذایی را برای طوطی‌ها با موارد زیر تهیه کند:

  1. پروتئین
  2. چاق
  3. مس
  4. آنتی اکسیدان‌ها
  5. منیزیم
  6. فیبر
  7. ویتامین E

طوطی‌ها می‌توانند مسافت‌های زیادی را پرواز کنند، بنابراین آجیل‌ها منبع انرژی ارزشمندی است. آجیل همچنین به قوی نگه داشتن منقار، بلند و سالم بودن پر‌ها و تیزهوش شدن ذهن آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، شکستن پوسته‌های بیرونی آجیل غنی‌سازی طوطی‌ها را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید طوطی خود را سالم و فعال نگه دارید، ارزش این را دارد که آجیل را در رژیم غذایی طوطی خود بگنجانید.

آجیل برای طوطی‌ها خطرناک است؟

بیشتر آجیل‌ها برای طوطی‌ها نه خطرناک هستند و نه سمی. با این حال، طوطی شما در جستجوی آجیل از منابع طبیعی در یک زیستگاه دست نخورده نیست.

این خوردن آجیل‌های خریداری شده از فروشگاه است که ممکن است با روغن و طعم دهنده‌های اضافی شور یا بو داده شوند. آجیل‌ها همچنین ممکن است به طور نامناسب رشد کرده و توسط نیروهای خارجی آلوده شوند. قبل از تغذیه آجیل به طوطی خود، بیایید خطرات را بررسی کنیم:

مواد افزودنی

به طوطی‌ها نباید آجیل‌های نمک زده، برشته شده در روغن یا طعم دهنده‌های اضافی داده شود:

چون حاوی: سدیم، چربی‌ها و مواد مصنوعی که قابل هضم نیستند؛ می‌باشند.

بنابراین، آجیل را به طوطی خود طبیعی و ساده بدهید، آجیل‌های خشک شده و بدون نمک ایده آل هستند.

نکات پایانی

از بیش از ۴۰۰ گونه طوطی در جهان، حدود ۲۰۰ گونه طوطی دیده شده است.

که در چند دهه گذشته هر گروه طوطی – conures، ماکائو، چتربازی، و غیره شرایط خاص خود را در رژیم غذایی و سلامتی دارد، یکی از رازهای جلوگیری از بسیاری از مسائل بهداشتی اطلاعات کافی در این زمینه است. در طوطی‌ها تغذیه سالم و متعادل لازم است و تهیه آن اصلا کار دشواری نیست کافیست با مشاوران فروش ما به صورت رایگان مشاوره کنید تا کاملا شما را برای تهیه غذای طوطی برزیلی راهنمایی کنند.

بنابراین لازم است در جستجوی غذاهای مغذی برای طوطی خود، نکات زیر را در تهیه غذا رعایت کنید.

مثلا اینکه طوطی برزیلی در مقایسه با گونه‌های دیگر طوطی به چه مقدار انرژی نیاز دارد؟

مسلما در طبیعت، طوطی‌ها انرژی زیادی را برای پرواز و دست یافتن به غذا صرف می‌کنند.

ولی اگر آن‌ها را در خانه نگهداری می‌کنید قضیه فرق می‌کند و مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

2.9/5 - (11 امتیاز)

1 دیدگاه برای “راهنمای غذای طوطی برزیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *