بهترین زمان برای تربیت توله سگ

پت شاپ آتاپت: اگر چه تربیت سگ‌ها در سن پایین بسیار مهم است اما دلیل نمی‌شود که سگ‌های بزرگتر تربیت نشوند. سگ‌ها  را با هر سنی می‌توان تربیت کرد البته سن تقریبی تربیت سگ از 2 تا 5 ماهگی شروع می‌شود.

سگ‌ها بسیار حیوانات باهوشی هستند به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن‌ها را تربیت کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بهترین زمان برای تربیت توله سگ بپردازیم.

آموزش مقدماتی تربیت سگ از چند سالگی شروع می‌شود؟

بهترین زمان تربیت سگ

سگ‌‌ها هم همانند کودکان تازه متولد شده هستند، باید قبل از عادت کردن به یکسری رفتار ناپسند آن‌ها را تربیت کنید در غیر این صورت در آینده به شدت به مشکل بر می‌خورید. شما می‌توانید از 7 هفتگی تربیت سگ‌ها را شروع کنید. بیشتر وقت خود را صرف فرمان دادن به سگ کنید تا با فرمان‌ها شما آشنا شود.

در نظر داشته باشید سگ‌ها هنگام گرسنگی به شدت حرف گوش کن می‌شوند، برای آن‌ها جوایزی خوشمزه خریداری کنید تا هنگامی که به فرمان گوش کردند به آن‌ها جایزه بدهید.

این کار باعث شرطی شدن رفتار سگ‌ می‌شود. شما نباید انتظار کارهای عجیب و غریب در این سن را از سگتان داشته باشید بلکه باید برای تربیت سگ به موارد زیر توجه کنید.

از دستورات بسیار ساده و راحت شروع کنید

بهترین زمان تربیت توله سگ

در ابتدا باید سگ خود را با نامش آشنا کنید، باید از دستورات بسیار ساده مثل بشین، دست بده، بخواب، بچرخ و تکان نخور شروع کنید. در ابتدا کمی سخت به نظر می‌آید اما هر چه تلاش کنید بیشتر از بازی با سگ خود لذت می‌برید.

یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که نباید این تمرینات را قطع کنید چون بعد از مدتی اگر با سگ بازی نکنید این فرمان‌ها را فراموش می‌کند.

بهترین زمان برای تربیت توله سگ در 2 الی 5 ماهگی او است اما در هر زمان شما می‌توانید سگ خود را تربیت کنید.

بهترین زمان برای تربیت توله سگ

سن آموزش سگ چه زمانی است؟

آتا پت: بهترین سن برای تربیت بین 2 تا 5 ماهگی است در این سن توله سگ آمادگی هر آموزشی را دارد و به راحتی یاد می‌گیرد. شما برای آموزش به سگ خود باید رفتار خودتان را نیز در نظر بگیرید که با او با لطافت و مهربانی برخورد کنید. شما باید حداقل 3 بار در هفته سگ خود را به عنوان تشویق به مکان‌های مختلف و جدید ببرید و با آن‌ها بازی کنید.

سگ شما برای شکوفا شدن استعدادهایش نیاز به یک رهبر خوب دارد تا بتواند به او چیزهای جدید یاد بدهد.

شما باید بتوانید به سگ خود کمک کنید تا شجاع شود و از همه مهم تر وقتی در این سن سگ آموزش ببیند در بزرگسالی نیز به شما عادت کرده و به راحتی رفتار جدید را آموزش می‌بیند.

آیا یک سالگی برای آموزش سگ دیر است؟

شاید از خودتان بپرسید بهترین زمان برای تربیت توله سگ کی است؟ هیچوقت برای تربیت سگتان دیر نیست و فقط باید به او و خودتان اعتماد کنید اگر هرجایی متوجه شدید که از پس اینکار بر نمی‌آیید بهتر است تا کار را به دست یک مربی با تجربه و حرفه‌ای بسپارید تا بتواند در کمترین زمان سگ شما را به بهترین شکل تربیت کند.

زمان طلایی تربیت سگ از چند ماهگی او است  و هرچه سن سگ بالاتر برود؛ تربیت او نیز دشوارتر می‌شود. اگر سگ شما نیز سن زیادی دارد و به اصطلاح مسن است با تمرین و صبوری زیاد نیز حتی می‌توانید او را تربیت کنید.

کلام آخر

تربیت سگ به همین راحتی‌ها هم نیست، شما باید بتوانید به سگ خود ارتباط بر قرار کنید و بعد از هر دستور به او جایزه و تشویقی بدهید. خیلی از افراد از تنبیه بدنی استفاده می‌کنند در صورتی که این کار فقط و فقط به روحیه سگشان آسیب می‌زند.

3.8/5 - (13 امتیاز)

7 دیدگاه برای “بهترین زمان برای تربیت توله سگ

  1. سهیل گفته:

    من سگم چهار ماهه است الان خوبه شروع کنم؟

    • مهرزاد کوهزاد گفته:

      خیلیم عالی بله شروع کنید

  2. عرشیا گفته:

    من سگم ۵۲ روزشه ولی احساس میکنم کلا نمیفهمه من چی میگم

    • مهرزاد کوهزاد گفته:

      همین که شما شک دارید و از روی احساس حرف میزندید یعنی اینکه اصلا آموزش ندیدید، لطفا آموزش مقدماتی و روانشناسی سگ رو ببینید

  3. حدیث گفته:

    سلام سگ من ۳۸ روزشه و همش میخواد همه چیزو دندون بگیره از لباس و کفش و همه چی این رفتارش عادیه؟تا چه زمانی عادیه؟

  4. اردشیر هادی گفته:

    سلام وقت بخیر
    یک توله یکساله روتوایلر پوزه نعلبکی اصل هست تصمیم به خرید گرفتم برای اموزش دیر نیست
    ممنونم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *