مکمل ویتامین های گربه ها چه می کنند؟

پت شاپ آتاپت: امروزه استفاده از مکمل ها در بین حیوانات خانگی و همچنین انسان ها بسیار رایج است. بسیاری از افراد با توجه به نیازهای فیزیولوژیکی خود ترجیح می دهند از انواع ویتامین ها و مکمل های غذایی استفاده کنند. وضعیت مشابهی در مورد حیوانات خانگی نیز صدق می کند.

مکمل ویتامین های گربه ها چه می کنند؟

اگر مشکلات سلامتی خاصی یا شرایط فیزیولوژیکی غیرمنتظره در گربه ها وجود دارد، مانند ریزش موی بیش از حد یا مشکلات پوستی، استفاده از محصولاتی به نام مکمل های غذایی گربه ضروری است.

اگرچه انتظار می‌رود که مواد افزودنی برای رفع نیازهای غذایی روزانه گربه‌ها در محتوای غذای مناسب گربه وجود داشته باشد، استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی گربه در برخی موارد اجتناب‌ناپذیر است.

به خصوص اگر مشکلاتی در سیستم گوارشی گربه ها وجود داشته باشد، هضم صحیح غذاهای مصرفی توسط گربه و جذب ناکافی ویتامین ها و مواد معدنی در روده باعث افزایش نیاز به مکمل ها می شود.

مکمل های مختلفی ممکن است در دوره های خاص مانند بارداری و شیردهی و در دوره بین 0 تا 12 ماهگی مورد نیاز باشد که به آن سن رشد نیز می گویند.

انواع ویتامین ها و مکمل های غذایی گربه چیست؟

می توان در مورد 3 نوع مختلف مکمل های ارائه شده برای گربه ها صحبت کرد. ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مکمل های مورد علاقه هستند. از سوی دیگر اسیدهای چرب و آمینو اسیدها مکمل هایی هستند که توصیه می شود به رژیم غذایی گربه هایی که مخصوصاً در مورد غذا انتخابی هستند اضافه شوند.

در نهایت، ممکن است برای محافظت و/یا بهبود سلامت گوارش به مکمل های پروبیوتیک نیاز داشته باشید.

ویتامین ها و مواد معدنی

محصولاتی که به عنوان ویتامین های گربه ارائه می شوند معمولاً محصولات کوکتلی به نام تک ویتامین یا مولتی ویتامین هستند. بسیاری از غذاهای گربه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که گربه ها باید آنها را مصرف کنند.

با این حال، برای اینکه گربه بتواند نیازهای روزانه خود را تامین کند، ممکن است لازم باشد به مکمل ها روی آورد. به خصوص ویتامین هایی که باید از طریق هضم سنتز شوند، مانند ویتامین B، ممکن است در گربه هایی که مشکلات روده ای دارند کمبود داشته باشند.

اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 که برای سلامت پوست و مو در گربه ها بسیار مهم هستند، از جمله محصولاتی هستند که به عنوان مکمل به گربه ها ارائه می شوند. در حالی که این اسیدهای چرب از سیستم ایمنی محافظت می کنند، برای سلامت قلب، چشم، مغز، کبد و مفاصل نیز بسیار ارزشمند هستند.

تورین، یک آمینو اسید ارزشمند که بدن گربه ها نمی تواند آن را سنتز کند، نیز باید در صورت لزوم مکمل شود. لازم به ذکر است تورین که مخصوصاً در گربه های باردار و تازه متولد شده جایگاه بسیار مهمی دارد باید با تغذیه روزانه به مقدار کافی مصرف شود.

پروبیوتیک ها

یک سیستم گوارشی که به خوبی کار می کند، اساسی ترین نیاز موجود زنده برای دریافت هر ماده مغذی مورد نیاز خود با یک رژیم غذایی منظم و متعادل است. اگر فرآیند گوارش به درستی پیش برود، می توان کمبودهای تغذیه ای را به حداقل رساند.

پروبیوتیک‌ها، که دارای موادی برای حمایت از باکتری‌های خوب هستند که سلامت گوارش را بهبود می‌بخشند و از میکروارگانیسم‌هایی که رشد باکتری‌های بد را کنترل می‌کنند، حمایت می‌کنند، همچنین می‌توانند برای گربه‌ها ترجیح داده شوند.

ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب برای سلامت گربه مهم است

تمام ویتامین های گربه و مکمل های غذایی گربه برای دوستان پنجه دار ما سفارشی شده اند تا زندگی سالمی داشته باشند. با این حال، نباید فراموش کرد که همانطور که مطمئن هستیم کمبود آن مشکل ساز است، مصرف زیاد آن نیز می تواند مضر باشد.

ویتامین A: این ویتامین از نظر سلامت چشم، دندان ها، ناخن ها، پرها و سلامت استخوان ها بسیار مهم است. ویتامین A نیز برای یک سیستم تناسلی سالم مورد نیاز است.

ویتامین D: جذب کلسیم و فسفر را به میزان لازم افزایش می دهد و از اتصال کلسیم به استخوان ها پشتیبانی می کند. به این ترتیب، گربه ها استخوان ها و دندان های قوی تری دارند. ویتامین D در کاهش میزان کلسیم و فسفر در ادرار موثر است و این برای جلوگیری از مشکلات کلیوی در گربه بسیار ارزشمند است.

ویتامین E: این ویتامین برای کاهش و کاهش اثرات پیری شناخته شده است، این ویتامین از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند.

ویتامین B7: که با نام بیوتین نیز شناخته می شود، این ویتامین که برای سلامت استخوان ها بسیار ارزشمند است، به سلامت و براق شدن موها نیز کمک می کند. این مکمل که در برابر مشکلات پوستی نیز بسیار موثر است، بیشتر برای گربه های مو بلند ترجیح داده می شود.

روی: به افزایش اثر ویتامین A و انتقال آن در بدن کمک می کند. روی، که برای سلامت باروری مهم است، برای سلامت پوست و پوشش نیز مهم است.

آهن: از انتقال اکسیژن پشتیبانی می کند. از آنجایی که این امر از نظر تجدید و تقسیم سلولی بسیار مهم است، توصیه می شود به کمبود آهن به خصوص در گربه های باردار و تازه متولد شده توجه شود.

منگنز: برای یک سیستم اسکلتی سالم بسیار ارزشمند است، همچنین بر سلامت باروری نیز تأثیر مثبت دارد.

کلسیم: با ارزش ترین ماده معدنی برای سلامت اسکلتی. برای داشتن استخوان های قوی و دندان های سالم ضروری است، اما باید به مصرف آن توجه کرد. مصرف بیش از حد کلسیم می تواند باعث مشکلات کلیوی شود.

فسفر: فسفر که برای سلامت استخوان‌ها بسیار ارزشمند است، از نظر شکل‌گیری و تکامل سلول‌های سالم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید به مصرف آن در دوران بارداری توجه ویژه ای شود. با این حال، نباید فراموش کرد که مکمل فسفر اضافی، درست مانند کلسیم، مشکلات کلیوی مختلفی را در گربه ها ایجاد می کند.

امگا 3: این اسید چرب که برای عملکرد مغز ارزشمند است، برای سلامت مفاصل نیز بسیار مهم است. اسید چرب با خواص ضد التهابی برای گربه های مسن با مشکلات التهاب مفاصل حمایت می کند. مشخص است که این اسید چرب که از نظر سلامت پوست و مو بسیار ارزشمند است، ریزش مو را کاهش می دهد.

امگا 6: اسیدهای چرب امگا 3 که برای جذب ویتامین های محلول در چربی مهم هستند، برای سلامت پوست و پوست نیز بسیار مهم هستند. دریافت مقدار مناسب امگا 6 در تغذیه روزانه مهم است که برای حمایت از رشد و سلامت سلولی نیز مهم است.

تورین: تورین که یک آمینو اسید بسیار ارزشمند برای سلامت گربه است، باید در صورت لزوم مکمل مصرف شود. این اسید آمینه که در بسیاری از غذاها و مکمل های غذایی گربه ها وجود دارد، برای سلامت چشم و قلب حیاتی است.

کمبود تورین می تواند باعث ضعیف شدن عضله قلب و مرگ و میر ناشی از آن شود. تورین که هم از نظر سلامت باروری و هم از نظر رشد نوزاد برای مادر شدن گربه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به عنوان مکمل غذایی گربه شناخته می شود که باید بیشترین دقت را داشت.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *