سگ وایرهر پوینتینگ گریفون Wirehaired Pointing Griffon

پت شاپ آتاپت: نژاد سگ وایرهر پوینتینگ گریفون اشاره‌گر موهای سیاهی یک نژاد سگ شاد و دوست داشتنی است. آن‌ها روستاهای بسیار خوب یا همراهان خانواده هستند و از بیماری‌های نسبتا کمی رنج می‌برند. آن‌ها با حس شوخ طبعی و طبیعت پر جنب و جوششان، برای خانواده‌ای پرانرژی که به دنبال سگ هستند تا بخشی از فعالیت‌های روزانه‌شان باشد، مناسب هستند.

سگ وایرهر پوینتینگ گریفون Wirehaired Pointing Griffon

اگرچه آن‌ها سگ‌های اصیل هستند، اما ممکن است گریفون‌های اشاره‌گر مو سیمی را در پناهگاه‌ها یا تحت مراقبت گروه‌های نجات پیدا کنید. اگر این نژاد برای شما مناسب است، در صورت امکان انتخاب کنید!

این سگ‌ها باهوش، مهربان و بازیگوش با همه اعضای خانواده کنار می‌آیند. با این حال، ساکنان آپارتمان مراقب باشند، زیرا این نژادی نیست که زندگی آپارتمان نشینی را به خوبی انجام دهد. آن‌ها به فعالیت و فضای زیادی برای ورزش نیاز دارند و اهمیتی نمی‌دهند که در طول روز ساعات طولانی تنها بمانند. اگر بتوانید خانه‌ای فعال با انگیزه‌های فیزیکی و ذهنی فراوان فراهم کنید، یک دوست شاد و دوست داشتنی برای زندگی خواهید داشت.

این تخت سگ را برای خواب راحت به گریفون پوینتینگ مو سیمی سایز متوسط ​​شما توصیه می‌کند. شما همچنین باید این بطری آب سگ را برای هر ماجراجویی در فضای باز که با توله سگ خود دارید بردارید!

  • گروه نژاد سگ: سگ‌های ورزشی
  • ارتفاع: قد ۲۰ تا ۲۴ اینچ در شانه
  • وزن: ۵۰ تا ۶۰ پوند
  • طول عمر: ۱۰ تا ۱۴ سال

اطلاعات بیشتر درباره این نژاد سگ وایرهرد پوینتینگ گریفون Wirehaired Pointing Griffon

گریفون اشاره‌گر با موی سیم دار یک نژاد روستایی با جثه متوسط ​​است که نسبتاً اخیر است. این نژاد در اواخر قرن نوزدهم توسعه یافت و از آن زمان این سگ‌ها با توانایی شگفت‌انگیز خود در اشاره و بازیابی مردم را شگفت زده کرده اند.

Griffon اشاره‌دار سیمی در اصل برای شکار استفاده می‌شد و پرندگان آبی، پرندگان شکار و حتی خرگوش‌ها را شست‌وشو، اشاره و بازیابی می‌کرد. او را به عنوان «کودک برتر» توصیف کرده‌اند و هنوز هم به طور فعال در این نقش استفاده می‌شود. او همچنین یک همراه خانوادگی عالی است و از هر نوع کاری لذت می‌برد. بسیاری از گریفون‌ها در چابکی، ردیابی و اطاعت موفق بوده اند.

گریفون اشاره‌گر مو سیمی نیز یک نژاد شاد و دوست داشتنی است. او معمولاً با همه خوب کنار می‌آید، و اگرچه او هشدار می‌دهد که پارس می‌کند، اما آنقدر مهربان است که نمی‌تواند یک سگ نگهبان قوی باشد. او در خانه‌هایی با بچه‌ها خوب عمل می‌کند، اما بچه‌های بزرگتر را ترجیح می‌دهد که می‌دانند چگونه با سگ به درستی رفتار کنند. او معمولاً با حیوانات خانگی و سگ‌های دیگر کنار می‌آید، اما هنوز هم باید اجتماعی شود، زیرا برخی از گریفون‌ها وقتی با افراد، سگ‌ها و موقعیت‌های جدید آشنا می‌شوند عصبی می‌شوند.

گریفون‌ها نژادی پرانرژی هستند و نیاز به ورزش روزانه دارند. آن‌ها زمانی که فضایی برای دویدن داشته باشند بسیار بهتر عمل خواهند کرد و بیشتر تمرینات باید در حیاط انجام شود. آن‌ها برای آپارتمان‌ها توصیه نمی‌شوند، و اگرچه می‌توانند با زندگی شهری سازگار شوند، اما در کشور بسیار بهتر عمل می‌کنند. آن‌ها زمانی که در جمع خانواده خود هستند رشد می‌کنند و بهترین نژاد برای زندگی در بیرون در حیاط یا در لانه نیستند.

Griffon اشاره‌گر مو سیمی یک سگ غیر ریزش کننده در نظر گرفته می‌شود و باید یک سگ عالی برای افراد مبتلا به آلرژی باشد. آن‌ها نیاز به نظافت با مسواک زدن هفتگی دارند، و مقداری از کت لازم است.

گریفون‌های اشاره‌گر مو سیمی همیشه مشتاق خوشحال کردن هستند و بسیار باهوش هستند. به طور کلی آموزش سگ آن‌ها آسان است و از همکاری نزدیک با صاحبان خود لذت می‌برند و با مربی سگ خود ارتباط خوبی برقرار میکند.

علیرغم این واقعیت که این نژاد جوان است، محبوبیت پیدا کرده است. گریفون‌ها عاری از بسیاری از اختلالات ارثی هستند، حس شوخ طبعی دارند که دوست داشتنی است، و آن‌ها برای شکار و همراهان خانوادگی ایده آل هستند. اگر به دنبال یک سگ شکاری و خانوادگی پر انرژی و شوخ طبع هستید، ممکن است این نژاد برای شما مناسب باشد.

ویژگی های نژاد وایرهر پوینتینگ گریفون

گریفون‌های مو سیمی سگ‌های ورزشی هستند و در نتیجه انرژی زیادی دارند. آن‌ها نیاز به ورزش روزانه دارند، ترجیحاً حداقل ۲۰ دقیقه در روز بدون افسار.

آن‌ها می‌توانند با زندگی شهری سازگار شوند، اگرچه برای آپارتمان‌ها توصیه نمی‌شوند. گریفون‌ها در کشوری که جا برای دویدن دارند بهترین عملکرد را دارند. آن‌ها همچنین اگر در داخل خانه با خانواده خود زندگی کنند، بهتر از زندگی در حیاط یا لانه هستند.

گریفون‌های موی سیمی زمانی که با صاحبان خود هستند رشد می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از اضطراب جدایی رنج ببرند اگر برای مدت طولانی در یک زمان تنها بمانند.

گرچه آن‌ها یک نژاد بدون ریزش هستند، اما هنوز هم نیاز به مراقبت دارند. انتظار داشته باشید که حدود یک بار در هفته مسواک بزنید و چندین بار در سال مو را صاف کنید.

گریفون‌های اشاره‌گر مو سیمی معمولاً با سایر سگ‌ها و حیوانات خانگی خوب عمل می‌کنند.

گریفون‌ها از نژاد همراه بودن لذت می‌برند. آن‌ها خلق و خوی محبت‌آمیز و ملایمی دارند که آن‌ها را با بچه‌ها خوب می‌کند. آن‌ها معمولاً همه را می‌پذیرند، اگرچه برخی از آن‌ها وقتی با افراد، سگ‌ها و موقعیت‌های جدید معرفی می‌شوند، می‌توانند عصبی و عصبی باشند. اجتماعی شدن اولیه برای همه نژادها مهم است و گریفون اشاره‌گر مو سیمی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گرچه آن‌ها ماهیت مشکوک نگهبانی از نژادها را ندارند، اما گریفون‌های اشاره‌گر با موی سیمی نگهبانان بسیار خوبی هستند زیرا اگر کسی به خانه بیاید به پارس هشدار می‌دهند.

با این حال، انتظار نداشته باشید که آن را جلوتر ببرند و از خانه دفاع کنند، زیرا آن‌ها تمایل دارند با همه راحت باشند.

برای بدست آوردن یک سگ سالم، هرگز از یک پرورش دهنده غیرمسئول، کارخانه توله سگ یا فروشگاه حیوانات خانگی یک توله سگ نخرید. به دنبال یک پرورش دهنده معتبر باشید که سگ‌های پرورش دهنده خود را آزمایش کند تا مطمئن شود که آن‌ها از بیماری‌های ژنتیکی که ممکن است به توله سگ‌ها منتقل شود و دارای خلق و خوی سالم هستند، مطمئن شوند.

تاریخچه سگ وایرهر پوینتینگ گریفون

گریفون پوینتینگ مو سیمی یک نژاد نسبتا جوان است. توسعه آن به یکی از EK Korthals نسبت داده می‌شود، هلندی که در فرانسه زندگی می‌کرد و علاقه‌مند به ایجاد روستای ایده آل بود. شواهد روشنی مبنی بر اینکه او از چه نژادهایی استفاده کرده است وجود ندارد، اما برخی معتقدند که او از Otterhound و ستترها و اسپانیل‌های مختلف عبور کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که یک اشاره‌گر بخشی از ترکیب بوده باشد.

با شروع کار خود در سال ۱۸۷۴، او در نهایت سه سگ را تولید کرد – Mustache I، Querida و Lina – که به نوبه خود بهترین خطوط را در نژاد Wirehaired Pointing Griffon تولید کردند.

کورتالز به زودی توانست افراد زیادی را به سمت توانایی نژاد خود در اشاره و بازیابی جذب کند. Griffon اشاره‌گر مو سیمی به سرعت محبوبیت پیدا کرد و این نژاد برای اولین بار در یک نمایشگاه در اوایل تاریخ خود به نمایش گذاشته شد. در سال ۱۸۸۷، اولین گریفون اشاره‌گر مو سیمی در ایالات متحده ثبت شد.

اندازه نژاد وایرهر پوینتینگ گریفون

گریفون اشاره‌گر مو سیمی باید یک سگ با جثه متوسط ​​باشد، قد نر به طور متوسط ​​۲۲ تا ۲۴ اینچ و ماده‌ها بین ۲۰ تا ۲۲ اینچ باشد. وزن متوسط ​​۵۰ تا ۶۰ پوند است.

شخصیت نژاد وایرهر پوینتینگ گریفون

گریفون اشاره‌گر مو سیمی اغلب به عنوان «کودتاگ برتر» توصیف می‌شود، و طبیعت پرانرژی و باهوش او شکی در مورد علت آن باقی نمی‌گذارد. او یک سگ شکاری همه کاره است که هم اشاره می‌کند و هم بازیابی می‌کند.

او همچنین یک همراه خانواده فداکار و وفادار است. او احتمالاً حس شوخ طبعی دارد که همه را سرگرم می‌کند و با افزایش سن این ویژگی را از دست نخواهد داد. او احتمالاً تقریباً همه را دوست دارد و می‌پذیرد، اگرچه برخی از گریفون‌ها در اطراف غریبه‌ها عصبی هستند.

خلق و خوی تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله وراثت، تربیت و اجتماعی شدن قرار می‌گیرد. توله سگ‌هایی با خلق و خوی خوب کنجکاو و بازیگوش هستند و مایلند به مردم نزدیک شوند و توسط آن‌ها نگهداری شوند. توله سگ وسط جاده را انتخاب کنید، نه توله سگی را که در حال کتک خوردن بچه‌هایش است یا کسی که در گوشه‌ای مخفی شده است.

همیشه حداقل یکی از والدین را ملاقات کنید – معمولاً مادر کسی است که در دسترس است – تا مطمئن شوید که آن‌ها خلق و خوی خوبی دارند که شما با آن راحت هستید. ملاقات با خواهر و برادر یا سایر اقوام والدین نیز برای ارزیابی اینکه یک توله سگ وقتی بزرگ شود چگونه خواهد بود مفید است.

مانند هر سگ دیگری، گریفون در جوانی به اجتماعی شدن اولیه نیاز دارد – قرار گرفتن در معرض افراد مختلف، مناظر، صداها و تجربیات مختلف. اجتماعی شدن به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که توله سگ گریفون شما به یک سگ خوب تبدیل می‌شود.

ثبت نام او در کلاس مهدکودک توله سگ یک شروع عالی است. دعوت مرتب از بازدیدکنندگان و بردن او به پارک‌های شلوغ، فروشگاه‌هایی که به سگ‌ها اجازه می‌دهند، و در گردش‌های آرام برای ملاقات با همسایه‌ها نیز به او کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود بخشد.

توجه به سگ وایرهر پوینتینگ گریفون

Griffon اشاره‌گر مو سیمی یک نژاد باهوش است، یک یادگیرنده سریع که مشتاق خوشحال کردن است. مهم است که تمرین را زود شروع کنید، به خصوص اگر می‌خواهید او را به عنوان یک روستایی تربیت کنید. اجتماعی شدن نیز باید به محض کامل شدن واکسیناسیون آغاز شود، زیرا گریفون‌ها – اگرچه عموماً تهاجمی نیستند – گاهی اوقات می‌توانند در اطراف افراد، سگ‌ها و موقعیت‌های جدید عصبی یا عصبی شوند.

گرچه گریفون‌های موی سیمی برای زندگی در لانه‌ها به اندازه کافی مقاوم هستند، اما زندگی در داخل خانه با خانواده خود بسیار بهتر است. زمانی که از نزدیک با مردم کار می‌کنند رشد می‌کنند. آن‌ها همچنین در کشوری که جا برای دویدن وجود دارد بهتر عمل می‌کنند، اما اگر حیاط حصاردار داشته باشند می‌توانند خود را با زندگی شهری وفق دهند. آن‌ها برای آپارتمان‌ها توصیه نمی‌شوند.

Wirehaired Pointing Griffon نیاز به ورزش منظم دارد، حداقل ۲۰ دقیقه بازی رایگان هر روز. او زمانی که در حیاط بدون سرب ورزش می‌کند بهتر عمل می‌کند. اگر او را روی یک افسار راه می‌دهید، باید زمان بیشتری را صرف کنید، زیرا او نمی‌تواند تمرینی مشابه زمانی که در حال دویدن است انجام دهد. مانند بسیاری از نژادهای ورزشی، گریفون پوینتینگ مو سیمی انرژی زیادی دارد اما در داخل خانه می‌تواند نسبتا آرام باشد.

تغذیه نژاد وایرهر پوینتینگ گریفون

مقدار توصیه شده روزانه: ۲ تا ۲.۵ فنجان غذای خشک با کیفیت بالا، به دو وعده تقسیم می‌شود.

توجه: اینکه سگ بالغ شما چقدر غذا می‌خورد به اندازه، سن، هیکل، متابولیسم و ​​سطح فعالیت او بستگی دارد. سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها فردی هستند و همه آن‌ها به یک مقدار غذا نیاز ندارند. تقریباً ناگفته نماند که یک سگ بسیار فعال بیشتر از یک سگ سیب زمینی نیمکتی نیاز دارد. کیفیت غذای سگی که خریداری می‌کنید نیز تفاوت ایجاد می‌کند – هرچه غذای سگ بهتر باشد، بیشتر به سمت تغذیه سگ شما پیش می‌رود و کمتر نیاز دارید که آن را در کاسه سگ خود تکان دهید.

گریفون خود را با اندازه گیری غذای او و تغذیه دو بار در روز به جای کنار گذاشتن غذا همیشه در وضعیت خوبی نگه دارید. اگر مطمئن نیستید که او اضافه وزن دارد، آزمایش چشم و آزمایش عملی را به او بدهید.

اول از پایین به او نگاه کنید. شما باید بتوانید یک کمر را ببینید. سپس دستان خود را روی پشت او قرار دهید، شست‌ها را در امتداد ستون فقرات قرار دهید و انگشتان را به سمت پایین باز کنید. باید بتوانید بدون فشار دادن سخت دنده‌های او را حس کنید اما نبینید. اگر نمی‌توانید، او به غذای کمتر و ورزش بیشتری نیاز دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه گریفون خود، به دستورالعمل‌های ما برای خرید غذای مناسب، غذا دادن به توله سگ خود و غذا دادن به سگ بالغ خود مراجعه کنید.

رنگ مو و ظاهر وایرهر پوینتینگ گریفون

Griffon Wirehaired Pointing Griffon دارای مو دوتایی متراکم است. مو زیرین ضخیم و مقاوم در برابر آب و هوا است. پوشش رویی از نظر بافت خشن است و از موهای صاف و سیمی تشکیل شده است. طول آن متوسط ​​است و هرگز نباید فرفری باشد. گریفون باید ابرو و سبیل داشته باشد که هر دو اکستنشن زیر مو هستند.

مو ترجیحی رنگ خاکستری استیل با خطوط قهوه‌ای شاه بلوطی یا روان است. رنگ‌هایی که در حلقه نمایش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، سفید یا قهوه‌ای یکنواخت یا سفید و نارنجی هستند.

Wirehaired Pointing Griffon یک nonshedder در نظر گرفته می‌شود. هر ریزش مو سبک است مو را باید حدود یک بار در هفته شانه کرد و موهای مرده یا شل را از آن جدا کرد. گریفون اشاره‌گر مو سیمی را فقط باید در صورت لزوم حمام کرد، زیرا حمام کردن می‌تواند سختی طبیعی پوشش آن را نرم کند.

گوش‌ها نیاز به توجه ویژه دارند و باید تمیز و خشک نگه داشته شوند، به خصوص بعد از شنا. در غیر این صورت آن‌ها می‌توانند آب، کثیفی و زباله‌ها را به دام بیاندازند و منجر به عفونت گوش شوند. هر هفته آن‌ها را از نظر قرمزی یا بوی بد بررسی کنید که می‌تواند نشان دهنده عفونت باشد. هنگامی که گوش‌های سگ خود را بررسی می‌کنید، آن‌ها را با یک پنبه آغشته به گوش پاک کن ملایم و متعادل با pH پاک کنید تا از عفونت جلوگیری کنید. چیزی را وارد کانال گوش نکنید. فقط گوش بیرونی را تمیز کنید

دندان‌های گریفون خود را حداقل دو یا سه بار در هفته مسواک بزنید تا رسوب تارتار و باکتری‌های موجود در آن از بین برود. اگر می‌خواهید از بیماری لثه و بوی بد دهان جلوگیری کنید، مسواک زدن روزانه حتی بهتر است.

اگر سگ شما به طور طبیعی ناخن‌ها را فرسوده نمی‌کند، ماهی یک یا دو بار کوتاه کنید تا از پارگی دردناک و سایر مشکلات جلوگیری کنید. اگر می‌توانید صدای کلیک آن‌ها را روی زمین بشنوید، آن‌ها خیلی طولانی هستند. ناخن‌های پا سگ دارای رگ‌های خونی هستند و اگر بیش از حد آن‌ها را کوتاه کنید، می‌توانید خونریزی ایجاد کنید – و ممکن است سگ شما دفعه بعد که ناخن‌گیر بیرون می‌آید همکاری نکند. بنابراین، اگر در کوتاه کردن ناخن‌های سگ تجربه ندارید، از یک دامپزشک یا آرایشگر بخواهید نکاتی را ارائه دهد.

شروع به عادت دادن گریفون خود به مسواک زدن و معاینه زمانی که او یک توله سگ است. به طور مکرر با پنجه‌های او دست بگیرید – سگ‌ها روی پاهایشان حساس هستند – و به داخل دهان او نگاه کنید. نظافت را به یک تجربه مثبت پر از ستایش و پاداش تبدیل کنید، و در بزرگسالی زمینه را برای معاینات آسان دامپزشکی و سایر اقدامات انجام دهید.

در حین اصلاح، زخم، بثورات یا علائم عفونت مانند قرمزی، حساسیت یا التهاب را روی پوست، بینی، دهان، چشم‌ها و پاها بررسی کنید. چشم‌ها باید شفاف و بدون قرمزی یا ترشح باشند. معاینه دقیق هفتگی شما به شما کمک می‌کند تا مشکلات سلامتی بالقوه را زود تشخیص دهید.

ارتباط سگ وایرهر پوینتینگ گریفون با کودکان و سایر حیوانات خانگی

گریفون اشاره‌گر با موی سیاهی یک نژاد بسیار دوست داشتنی و ملایم است که با کودکان به خوبی رفتار می‌کند. او برای خانه‌هایی که کودکان بالای شش سال دارند مناسب‌تر است، اما آن‌ها می‌توانند به خوبی با بچه‌های کوچک‌تر که می‌دانند چگونه با سگ به درستی رفتار کنند، سازگاری پیدا کنند.

مانند هر نژاد دیگری، همیشه باید به کودکان نحوه نزدیک شدن و لمس سگ‌ها را آموزش دهید و همیشه بر تعامل بین سگ‌ها و کودکان خردسال نظارت کنید تا از گاز گرفتن یا کشیدن گوش یا دم طرفین جلوگیری کنید. به کودک خود بیاموزید که هنگام غذا خوردن یا خواب به هیچ سگی نزدیک نشود یا سعی کند غذای سگ را بگیرد. هیچ سگی، مهم نیست که چقدر دوستانه باشد، هرگز نباید بدون نظارت با کودک رها شود.

گریفون معمولاً با سگ‌ها و حیوانات خانگی خوب رفتار می‌کند، اگر از زمان توله‌سگی به درستی اجتماعی شده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *