سگ یورکشایر تریر

پت شاپ آتاپت: نژاد سگ یورکشایر تریر با جثه کوچک اما شخصیت بزرگ، همراهی جذاب اما دوست داشتنی است. محبوب‌ترین نژاد سگ اسباب بازی در ایالات متحده، «Yorkie» با ارادت خود به صاحبان خود، ظاهر زیبا و مناسب بودن آن‌ها برای زندگی آپارتمانی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

سگ یورکشایر تریر

حتی اگر اینها سگ‌های اصیل هستند، ممکن است آن‌ها را در پناهگاه‌ها یا گروه‌های نجات پیدا کنید. به یاد داشته باشید که بپذیرید! اگر می‌خواهید سگی را به خانه بیاورید، خرید نکنید.

اگرچه یورکی‌ها می‌توانند حیوانات خانگی آپارتمانی عالی بسازند، اما تمایل به حیرت‌انگیز بودن نیز دارند که ممکن است همسایگان قدردان آن نباشند. آن‌ها نیز به کمی مراقبت نیاز دارند، به خصوص در مورد مراقبت از دندان. در حالی که این توله‌ها بازیگوش هستند، کوچک هستند و ممکن است توسط کودکان آسیب ببینند. اما اگر بتوانید عشق، توجه، مراقبت و زمان بازی زیادی ارائه دهید، یک همراه دوست داشتنی و دوست داشتنی خواهید داشت که مانند سایه شما به شما می‌چسبد!

  • گروه نژاد سگ: سگ‌های همراه
  • ارتفاع: قد ۸ تا ۹ اینچ در شانه
  • وزن: ۴ تا ۶ پوند
  • طول عمر: ۱۲ تا ۱۵ سال

اطلاعات بیشتر درباره نژاد سگ یورکشایر تریر

یورکشایر تریر، ملقب به یورکی، کاملاً پر از خودش به نظر می‌رسد، و چرا که نه؟ یورکشایر تریر با مو بلند ابریشمی و گره بالایی که دارد، یکی از پر زرق و برق‌ترین نمایندگان دنیای سگ است که مطمئناً هر جا که می‌رود توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. از آنجایی که او بسیار کوچک است، اغلب به سبک سفر می‌کند – با کیف‌های سگ مخصوصی که توسط صاحب دوستش می‌چرخد.

مو بلند استیل مایل به آبی و قهوه‌ای مایل به زرد ممکن است تاج افتخار یورکی باشد، اما این شخصیت اوست که واقعاً او را نزد خانواده‌اش دوست دارد. غافل از جثه کوچکش (وزن یورکشایر تریر بیش از هفت پوند)، سگی بزرگ با جثه کوچک است که همیشه در جستجوی ماجراجویی و شاید حتی کمی دردسر است.

یورکشایر تریرها همانطور که از یک سگ همراه انتظار می‌رود نسبت به مردم خود مهربان هستند، اما وفادار به میراث تریر خود هستند، گاهی اوقات به غریبه‌ها مشکوک هستند و با صداهای عجیب و غریب و مزاحمان پارس می‌کنند. با توجه به همسایگان خود، مهم است که از عصبانیت آن‌ها کم کنید و به آن‌ها آموزش دهید که چه موقع و چه زمانی پارس نکنند.

آن‌ها همچنین می‌توانند نسبت به سگ‌های عجیب و غریب پرخاشگر باشند و هیچ سنجابی از آن‌ها در امان نیست.

یورکشایر تریرها علیرغم جسارتشان، جنبه نرمی نیز دارند. آن‌ها نیاز به توجه و زمان زیادی با خانواده خود دارند. ساعت‌های طولانی تنها ماندن برای آن‌ها مناسب نیست. با این حال، این ایده خوبی نیست که بیش از حد از Yorkie خود محافظت کنید. آن‌ها خیلی سریع احساسات شما را درک می‌کنند، و اگر اعمال شما نشان دهد که دنیا برای آن‌ها مکانی خطرناک است، ممکن است عصبی شوند.

به دلیل جثه، تریرهای یورکشایر با کودکان بزرگتر که به آن‌ها احترام گذاشته شده است بهتر از کودکان نوپا و کوچک عمل می‌کنند. اگر مبهوت یا مسخره شوند، می‌توانند بداخلاق شوند.

تا زمانی که آن‌ها هر روز کمی ورزش کنند – شاید یک جلسه بازی خوب در اتاق نشیمن یا یک پیاده روی خوب در اطراف بلوک – یورکی‌ها سگ‌های آپارتمانی خوبی می‌سازند.

مهم نیست که در چه خانه‌ای زندگی می‌کنند، با دیگر سگ‌ها و گربه‌های ساکن کنار می‌آیند – تا زمانی که با آن‌ها بزرگ شده باشند. اگر یک حیوان خانگی جدید به خانه بیاورید، یورکی‌ها ممکن است صاحبان خود را تصاحب کنند. از آنجایی که تریرها هستند، ممکن است بخواهند «مخالفت» را به چالش بکشند، و اگر دعوا شروع شود، روح تریر باید تا سر حد مرگ مبارزه کند. هنگامی که یک یورکی را با یک حیوان جدید آشنا می‌کنید، بسیار مراقب باشید.

نکات مهم درباره یورکشایر تریر Yorkshire Terrier

یورکشایر تریرها به سختی آموزش خانگی معروف هستند. آموزش جعبه توصیه می‌شود.

یورکشایر تریرها سرما را دوست ندارند و مستعد سرما هستند، به خصوص اگر مرطوب یا در مناطق مرطوب باشند.

به دلیل اندازه کوچک، ساختار ظریف و شخصیت تریر، یورکشایر تریر به طور کلی برای خانواده‌هایی که کودکان نوپا یا کوچک دارند توصیه نمی‌شود.

برخی از یورکشایر تریرها با هر صدایی که می‌شنوند می‌توانند «شبه» باشند و پارس می‌کنند. آموزش زودهنگام و مداوم می‌تواند کمک کند.

اگر برای ارائه این آموزش صلاحیت ندارید، با یک مربی حرفه‌ ای سگ مشورت کنید.

یورکشایر تریرها می‌توانند سیستم گوارشی ظریفی داشته باشند و ممکن است خورنده باشند. اگر یورکی شما مشکلات دندانی یا لثه‌ای نیز داشته باشد، ممکن است مشکلات خوردن ایجاد شود. اگر یورکی شما هنگام غذا خوردن یا بعد از غذا ناراحتی نشان می‌دهد، او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

یورکشایر تریرها فکر می‌کنند سگ‌های بزرگی هستند و اگر اجازه داده شود سعی می‌کنند با یک سگ بزرگ مبارزه کنند. مطمئن شوید که Yorkie خود را تحت کنترل داشته باشید. حتی بهتر از آن، سعی کنید یوکی خود را در سنین پایین با بردن او به کلاس‌های اطاعت اجتماعی کنید.

یورکی‌ها تمایل دارند که دندان‌های توله سگ خود را حفظ کنند، به خصوص دندان نیش. هنگامی که توله سگ شما حدوداً پنج ماهه شد، اغلب دندان‌های او را چک کنید. اگر متوجه شدید که یک دندان بالغ در تلاش است وارد شود اما دندان شیری هنوز وجود دارد، او را نزد دامپزشک ببرید. دندان‌های شیری باقی مانده می‌توانند باعث شوند که دندان‌های بالغ به طور ناهموار در بیایند، که ممکن است در سال‌های بعد به پوسیدگی دندان کمک کند.

برای داشتن یک سگ سالم، هرگز از یک پرورش دهنده غیرمسئول، کارخانه توله سگ یا فروشگاه حیوانات خانگی یک توله سگ نخرید. به دنبال یک پرورش دهنده معتبر باشید که سگ‌های پرورش دهنده خود را آزمایش کند تا مطمئن شود که آن‌ها از بیماری‌های ژنتیکی که ممکن است به توله سگ‌ها منتقل شود و دارای خلق و خوی سالم هستند، مطمئن شوند.

اندازه یورکشایر تریر

یورکشایر تریر باید ۸ تا ۹ اینچ در شانه باشد و وزن آن بیش از ۷ پوند نباشد و چهار تا شش پوند ترجیح داده شود.

یورکی‌ها از نظر اندازه ناسازگار هستند. غیرعادی نیست که یک بستر منفرد حاوی یک یورکی با وزن کمتر از چهار پوند، یکی با وزن پنج یا شش پوند و دیگری با وزن ۱۲ تا ۱۵ پوند باشد.

مراقب پرورش دهندگانی باشید که «فنجان چای» یورکشایر تریر ارائه می‌دهند. سگ‌هایی که کوچکتر از حد استاندارد هستند مستعد ابتلا به اختلالات ژنتیکی هستند و به طور کلی در معرض خطر بیشتری برای سلامتی قرار دارند.

شخصیت یورکشایر تریر

یورکشایر تریر باهوش و مطمئن ترکیبی از اندازه بسیار کوچک و روحیه تریر ماجراجو است. این نژاد طیفی از شخصیت‌ها را نشان می‌دهد. برخی از آن‌ها نوازشگر و متین هستند و چیزی جز دنبال کردن راه مردم خود در طول روز نمی‌خواهند. دیگران شیطون، برون گرا، و به همه چیز هستند.

محدودیت‌هایی را تعیین کنید، و Yorkie شما یک همراه فوق‌العاده خواهد بود، اما اگر او را لوس کردید، مراقب باشید! زمانی که آن‌ها توله سگ هستند، تمرین را شروع کنید و شانس بسیار بهتری خواهید داشت تا اینکه به آن‌ها اجازه دهید راه خود را ادامه دهند و سپس سعی کنید عادت‌های بد را اصلاح کنید.

مانند همه سگ‌ها، Yorkies در جوانی به اجتماعی شدن اولیه نیاز دارد – قرار گرفتن در معرض افراد مختلف، مناظر، صداها و تجربیات مختلف. اجتماعی شدن به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که یورکی شما سگی دوستانه و خوش برخورد خواهد بود.

اهمیت دادن به نژاد یورکشایر تریر

یورکشایر تریرها از پیاده‌روی با شما یا بازی در بیرون از خانه لذت می‌برند، اما از آنجایی که در داخل خانه بسیار فعال هستند، تلاش زیادی برای ورزش کردن آن‌ها لازم نیست.

به طور کلی، یورکی‌ها پذیرای آموزش سگ هستند، به خصوص اگر توجه آن‌ها را برای انجام ترفندهای زیبا یا انجام آزمایش‌های چابکی یا اطاعت جلب کند. با این حال، آموزش خانگی آن‌ها ممکن است دشوار باشد، زیرا «حوادث» آن‌ها بسیار کوچک است و تمیز کردن آن‌ها آسان است که مردم اجازه می‌دهند سر بخورد. این یک اشتباه است.

بهتر است از همان ابتدا به آن‌ها نشان دهید کجا باید بروند و به آن‌ها برای انجام کار خود در مکان مناسب پاداش دهید. وقتی تلاش می‌کنید، می‌توانید به یک یورکی بسیار آموزش‌ دیده برسید.

آن‌ها قطعاً سگ خانگی هستند و گرما یا سرمای شدید را به خوبی تحمل نمی‌کنند. بسیاری از مردم یورکشایر تریرهای خود را با کاغذ آموزش می‌دهند تا زمانی که هوا خیلی گرم یا سرد است مجبور نباشند آن‌ها را به بیرون ببرند.

یورکی‌ها عاشق اسباب‌بازی‌های جیرجیر هستند، اما مهم است که هر چند روز یک‌بار اسباب‌بازی را چک کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها را باز نکرده و جیرجیر را بیرون نیاورده‌اند. آن‌ها به خصوص از آوردن اسباب بازی‌هایی که برای آن‌ها پرتاب می‌کنید لذت می‌برند.

اگر حیله‌گر هستید، یک توپ برای Yorkie خود قلاب بافی کنید – بزرگتر از یک توپ گلف اما کوچکتر از یک توپ تنیس – و آن را با شلنگ جوراب شلواری استفاده شده پر کنید. او آن را دوست خواهد داشت!

تغذیه یورکشایر تریر

مقدار توصیه شده روزانه: ۱/۲ تا ۳/۴ فنجان غذای خشک با کیفیت بالا، به دو وعده تقسیم می‌شود.

توجه: اینکه سگ بالغ شما چقدر غذا می‌خورد به جثه، سن، هیکل، متابولیسم و ​​سطح فعالیت او بستگی دارد. سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها فردی هستند و همه آن‌ها به یک مقدار غذا نیاز ندارند.

تقریباً ناگفته نماند که یک سگ بسیار فعال بیشتر از یک سگ سیب زمینی نیمکتی نیاز دارد. کیفیت غذای سگی که خریداری می‌کنید نیز تفاوت ایجاد می‌کند – هرچه غذای سگ بهتر باشد، بیشتر به سمت تغذیه سگ شما پیش می‌رود و کمتر باید آن را در کاسه سگ خود تکان دهید.

مراقب باشید که یورکی شما چاق نشود. رولی پلی برای این نژاد زیبا ظاهر خوبی نیست. یورکی خود را با اندازه گیری غذای او و تغذیه دو بار در روز به جای کنار گذاشتن غذا همیشه در وضعیت خوبی نگه دارید. اگر مطمئن نیستید که اضافه وزن دارد، آزمایش چشم و آزمایش عملی را به او بدهید.

اول از پایین به او نگاه کنید. شما باید بتوانید یک کمر را ببینید. سپس دستان خود را روی پشت او قرار دهید، شست‌ها را در امتداد ستون فقرات قرار دهید و انگشتان را به سمت پایین باز کنید. باید بتوانید بدون فشار دادن سخت دنده‌های او را حس کنید اما نبینید. اگر نمی‌توانید، او به غذای کمتر و ورزش بیشتری نیاز دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه یورکشایر تریر، دستورالعمل‌های ما را برای خرید غذای مناسب، غذا دادن به توله سگ و تغذیه سگ بالغ خود ببینید.

رنگ مو و بدن یورکشایر تریر

مو یورکشایر تریر بلند، ابریشمی و کاملا صاف و بدون هیچ نشانه‌ای از موج است. سگ‌ها مویی دارند که به زمین می‌رسد. آن‌ها یک مو دارند و خیلی کم می‌ریزند.

توله سگ‌ها سیاه پوست به دنیا می‌آیند و پوشش آبی و خرمایی به تدریج و معمولاً بعد از یک سالگی رشد می‌کند. توله سگ‌هایی که قبل از یک سالگی شروع به روشن شدن می‌کنند اغلب به جای آبی خاکستری می‌شوند.

از پشت سر تا نوک دم، موها به رنگ آبی تیره است – که گاهی اوقات به رنگ آبی لوله تفنگ توصیف می‌شود – با درخشندگی مایل به آبی در نور خورشید. سر طلایی روشن است، نه مایل به قرمز، با موهای خرمایی که در ریشه تیره‌تر از انت‌ها است. ریزش سر (مویی که روی صورت می‌ریزد) بلند با همان رنگ طلایی صورت است.

مو در پایین گوش و روی پوزه کمی تیره‌تر است. رنگ برنزه روی سر از گوش فراتر نمی‌رود و هیچ موی سیاهی با برنزه مخلوط نمی‌شود. یورکشایر تریرها نیز پاهای برنزه دارند، اما رنگ برنزه بالای آرنج امتداد نمی‌یابد.

یک واقعیت جالب این است که یورکی‌ها با افزایش سن سبک‌تر می‌شوند. تغییرات هورمونی نیز می‌تواند بر رنگ تأثیر بگذارد. ماده‌ها در گرما روشن‌تر می‌شوند و پس از پایان فصل دوباره تیره می‌شوند.

نظافت یک یورکشایر تریر موی بلند برای افراد ضعیف مناسب نیست، به خصوص اگر او یک مو  «نرم» داشته باشد که به جای مویی ابریشمی به راحتی گره می‌خورد! حتی اگر مو او را کوتاه کرده اید، هر روز به آرامی مو یورکی خود را شانه بزنید تا از تشک جلوگیری کنید و او را تمیز نگه دارید.

نژادهای کوچک مستعد مشکلات دندانی هستند و Yorkies نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یورکشایر تریرها معمولاً جرم زیادی روی دندان‌های خود تشکیل می‌دهند و ممکن است در سنین پایین دندان‌های خود را از دست بدهند، بنابراین دندان‌های خود را به طور مرتب مسواک بزنید و حداقل سالی یک بار برای تمیز کردن حرفه‌ای توسط دامپزشک خود برنامه‌ریزی کنید.

به عنوان بخشی از روند نظافت، گوش‌های Yorkie خود را به طور منظم بررسی کنید. به درون آن‌ها نگاه کنید و بوی خوبی به آن‌ها بدهید. اگر به نظر می‌رسد که آن‌ها آلوده هستند (بوی بد، قرمزی یا ترشح قهوه‌ای دارند)، از دامپزشک خود بخواهید آن‌ها را بررسی کند. اگر در مجرای گوش مو وجود دارد، آن را با انگشتان خود بیرون بیاورید یا از دامپزشک یا آرایشگر خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

یورکی خود را هر هفته حمام کنید تا مو او زیبا و براق بماند. برای شستن مو نیازی به مالیدن آن نیست. پس از خیس کردن مو و استفاده از شامپو، تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشتان خود را از داخل آن بگذرانید تا کثیفی‌ها از بین بروند. نرم کننده را اعمال کنید، سپس کاملاً بشویید.

هنگامی که یورکی خود را خشک می‌کنید، مو را با یک نرم کننده سبک اسپری کنید. هنگامی که او را مسواک می‌زنید، مو را با یک نرم‌کننده سبک اسپریت کنید. هرگز موهای خشک یا کثیف را برس نزنید وگرنه موها را می‌شکنید.

ناخن‌های یورکی خود را بعد از هر حمام کوتاه کنید تا از پارگی دردناک و سایر مشکلات جلوگیری کنید. اگر صدای کلیک آن‌ها را روی زمین بشنوید، آن‌ها خیلی طولانی هستند. ناخن‌های پا سگ دارای رگ‌های خونی هستند، و اگر بیش از حد آن را کوتاه کنید، می‌توانید خونریزی ایجاد کنید – و ممکن است سگ شما دفعه بعد که ناخن‌گیر بیرون می‌آید همکاری نکند. بنابراین، اگر در کوتاه کردن ناخن‌های سگ تجربه ندارید، از یک دامپزشک یا آرایشگر بخواهید نکاتی را ارائه دهد.

هنگامی که یورکی خود را آراسته می‌کنید، حتماً ناحیه مقعد را بررسی کنید و اگر موها بیش از حد بلند شد، اطراف آن را با قیچی کوتاه کنید. معمولاً کوتاه کردن حدود نیم اینچ از موهای اطراف آن کافی است.

بعد از اینکه یورکی خود را برس زدید و او خشک شد، موهای بالای سر او را جمع کنید، از گوشه بیرونی چشم شروع کنید، با زاویه به سمت مرکز سر برگردید، سپس به گوشه بیرونی سر به پایین برگردید. چشم دیگر این موها را برس بزنید و با یک نوار لاتکس محکم کنید و سپس پاپیون مورد علاقه خود را اضافه کنید.

شروع کنید به عادت کردن یورکی خود به مسواک زدن و معاینه زمانی که او یک توله سگ است. به طور مکرر با پنجه‌های او دست بگیرید – سگ‌ها روی پاهایشان حساس هستند – و به داخل دهان او نگاه کنید. نظافت را به یک تجربه مثبت پر از تمجید و پاداش تبدیل کنید، و در بزرگسالی زمینه را برای آزمایش‌های آسان دامپزشکی و سایر اقدامات انجام دهید.

در حین اصلاح، زخم، بثورات یا علائم عفونت مانند قرمزی، حساسیت یا التهاب را روی پوست، بینی، دهان، چشم‌ها و پاها بررسی کنید. چشم‌ها باید شفاف و بدون قرمزی یا ترشح باشند. معاینه دقیق هفتگی شما به شما کمک می‌کند تا مشکلات سلامتی احتمالی را زود تشخیص دهید.

کودکان و سایر حیوانات خانگی
یورکی‌ها به دلیل اندازه کوچکشان برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک مناسب نیستند. اکثر پرورش دهندگان توله سگ را به افرادی که فرزندانشان کمتر از ۵ یا ۶ سال دارند نمی‌فروشند. برای کودکان بسیار آسان است که آن‌ها را رها کنند، پا بگذارند یا خیلی محکم آن‌ها را نگه دارند.

اگر یورکی‌ها در سنین پایین با حیوانات خانگی دیگر از جمله گربه‌ها ارتباط برقرار کنند، می‌توانند به خوبی با حیوانات خانگی دیگر از جمله گربه‌ها کنار بیایند. آن‌ها جسورانه دنبال سگ‌های عجیب و غریب می‌روند، با این حال، حتی سگ‌هایی که ۱۰ برابر بیشتر از آن‌ها هستند، و محافظت از آن‌ها در برابر خودشان طبیعت دوم برای افراد مبتلا به یورکی است.

3/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه برای “سگ یورکشایر تریر

  1. Farhad گفته:

    باز هم عالى و بى نقص دست مريزاد
    با سپاس و امتنان و تشكر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *