آیا هویج برای سگ مفید است؟

هویج یک غذای مغذی برای انسان و سگ است. این ریشه ها منبع عالی فیبر غذایی، پروتئین و برخی ویتامین های ضروری هستند. نه تنها این، هویج در مقایسه با شیرینی های تجاری موجود کالری نسبتا کمی دارد، بنابراین اغلب به عنوان شیرینی استفاده می شود.

هویج برای سگ
هویج برای سگ

بنابراین هویج واقعاً چه فواید تغذیه ای برای سگ های ما دارد؟

ویتامین A

احتمالاً شنیده اید که هویج به دیدن در تاریکی کمک می کند. اگرچه این کاملا درست نیست، اما هویج منبع عالی ویتامین A است که برای عملکرد طبیعی چشم در انسان و سگ ضروری است. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است که تا حدی به ویتامین A تبدیل می شود.

این آنتی اکسیدان در هویج یافت می شود و همین باعث رنگ نارنجی آن می شود. به طور کلی، هر چه رنگ میوه یا سبزی تندتر باشد، بتاکاروتن بیشتری در آن وجود دارد. هویج همچنین منبع ویتامین B6 است که برای بسیاری از واکنش های متابولیکی که در بدن سگ شما رخ می دهد بسیار مهم است.

فیبر رژیمی

فیبر غذایی برای عملکرد طبیعی سگ شما ضروری است، آنها به حفظ سلامت دستگاه روده کمک می کنند و برای قوام مدفوع خوب حیاتی هستند.

یکی از ویژگی های یک سگ خوب مدفوع مرغوب است که به نوبه خود به دلیل مواد با کیفیتی است که ما در غذای سگ خود قرار می دهیم.

هویج برای سگ باردار
هویج برای سگ باردار

فواید هویج خام

هویج نه تنها برای سگ شما مفید است، بلکه می تواند از راه های دیگری برای سلامت سگ شما نیز مفید باشد. از آنجایی که هویج یک سبزی ترد فوق‌العاده است، اگر به سگ او تکه‌های بزرگ بدهید، او مجبور می‌شود آنها را گاز بگیرد نه اینکه آنها را کامل ببلعد. این مکانیسم جویدن به تمیز کردن دندان ها و لثه های سگ شما با از بین بردن بقایای غذا کمک می کند و به تمیز کردن پلاک کمک می کند.

هویج به دلیل محتوای کم کالری آن می تواند یک خوراکی عالی برای سگ شما باشد، به خصوص اگر در طول تمرین به شیرینی بیشتری نیاز دارید.

اگر تصمیم به انجام این کار دارید، باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید:

اگر به سگ هویج کامل نمی دهید تا آن را بجود، هویج باید به اندازه سگ شما بریده شود. شما نمی خواهید آنها آنقدر کوچک باشند که سگ شما خفه شود!

کالری دریافتی روزانه سگ خود را در نظر بگیرید تا بیش از حد به او غذا ندهید. مطمئن شوید که مقدار خرده‌هایی را که به آنها می‌دهید کاهش دهید.

اگر سگ شما اضافه وزن دارد، کدو سبز جایگزین خوبی برای استفاده از شیرینی های تجاری یا هویج است زیرا کالری آنها حتی کمتر است. از طرف دیگر، می توانید به سادگی بخشی از غذای روزانه سگ خود را تقسیم کرده و به عنوان یک غذا از آن استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *