سگ جیبی – مشخصات و آشنایی کامل با سگ مینیاتوری

سگ جیبی یا سگ مینیاتوری

سگ جیبی یک سگ کوچک جثه و بسیار با نمک می‌باشد، که به تازگی به دنیای حیوانات خانگی قدم گذاشته است. این حیوان، برخلاف ظاهر عروسکی خود، همچون دیگر سگ‌ها نیاز به مراقبت دارد و بسیار باهوش و مهربان می‌باشد. سگ جیبی، در هر نژاد و رنگی قابل مشاهده است و برای زندگی در محیط‌های آپارتمانی یک گزینه‌ی ایده آل به شمار می‌آید.

سگ جیبی سگ مینیاتوری
سگ جیبی سگ مینیاتوری

آشنایی با سگ جیبی

پت شاپ آتاپت: سگ جیبی، یک حیوان بسیار بانمک و دوست داشتنی می‌باشد، که به تازگی معرفی شده و قدم به دنیای حیوانات خانگی گذاشته است. بسیاری از افراد معتقدند، این سگ‌ها متعلق به نژاد خاصی نمی‌باشند و به همین دلیل عنوان سگ جیبی، مینیاتوری، تزئینی و یا سگ فنجانی را به آن‌ها می‌دهند. افراد دیگری نیز بر این باور می‌باشند، که این سگ‌ها حاصل یک تغییر ژنتیکی هستند و بسیاری از حامیان حیوانات با پرورش این گروه از سگ‌ها به شدت مخالف می‌باشند. اما، آنچه که غیر قابل انکار است و همواره باید مد نظر داشت، این است که سگ‌های جیبی هم، درست مانند دیگر سگ‌ها جان داشت و برخلاف ظاهرشان، یک عروسک نمی‌باشند!

سگ‌های جیبی، می‌توانند از نژادهای مختلفی به وجود آیند و به طور کلی حیواناتی باهوش و با احساس می‌باشند. آن‌ها به سرعت با صاحب خود ارتباط عاطفی عمیقی برقرار می‌کنند و به او وابسته می‌شوند. از این رو، خرید و نگهداری آن‌ها برای صاحبشان مسئولیت‌هایی را در پی دارد. با توجه به کوچک جثه بودنِ آن‌ها، به مراتب به مراقبت و توجه بیشتری هم نیاز دارند و پیش از اقدام به دریافت سرپرستی این موجودات، می‌بایست درباره‌ی آنان اطلاعات کافی جمع آوری نمایید.

نگهداری از یک سگ جیبی، این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید او را هر جایی با خود ببرید و هزینه‌های نگهداری و تغذیه‌ی آن‌ها نیز به مراتب نسبت سگ‌های بزرگ کمتر خواهد بود. همچنین، این سگ‌ها نیاز به محیطی آرام و بدون تنش دارند و قاعدتا از سگ‌های بزرگتر ضعیف‌تر می‌باشند. از این رو، باید به خوبی از آن‌ها مراقبت نمود.

قیمت سگ جیبی ارزان
قیمت سگ جیبی ارزان

مشخصات ظاهری سگ جیبی

جثه‌ی سگ جیبی، به قدری کوچک می‌باشد، که می‌توانید آن را به راحتی در کیف یا جیب خود جای دهید. اما، همواره باید مراقب وضعیت تنفس او باشید. بیشتر سگ‌های جیبی، پوشش مویی متراکمی دارند و ریزش موی آن‌ها نیز، نسبت به سگ‌های عادی بیشتر است. به همین دلیل، می‌بایست به طور روتین با شانه‌های ویژه‌ای موهای آن‌ها را شانه بزنید. بدین وسیله، از گلوله شدن موهای این موجودات بانمک، پیشگیری می‌شود.
به طور متوسط وزن این سگ ها، در حدود ۲.۵ کیلوگرم و یا حتی کمتر می‌باشد. قد آن‌ها در حدود ماکزیمم ۲۵ سانتی متر بوده و در رنگ‌های قهوه ای، شیری، مشکی، خاکستری و سفید دیده می‌شوند.

سگ جیبی قهوه ای: یکی از زیباترین رنگ‌های این سگ، رنگ قهوه‌ای می‌باشد. با توجه به ابعاد سگ‌های جیبی، پوشش آن‌ها در رنگ قهوه‌ای بسیار جذاب است. نژادهای قهوه‌ای رنگِ سگ جیبی عبارتند از: پاپیلون، پودل، پاگ، شیهواهوا، تریر منچستر، پامرانین و…

سگ جیبی شیری: این حیوانات خانگیِ با نمک را می‌توانید، در رنگ شیری هم مشاهده کنید. این رنگ جز رنگ‌های بسیار خاص محسوب می‌شود و می‌تواند در قیمت سگ موثر باشد. نژاد شیتزو و پامرانین دارای سگ‌های جیبیِ شیری رنگ می‌باشند.

سگ جیبی مشکی: اگر شما هم جز افراد علاقمند به رنگ خاص و جذاب مشکی هستید؛ باید به شما بگوییم سگ‌های جیبی نژاد شی هوا هوا و پامرانین در رنگ مشکی نیز یافت می‌شوند و می‌توانید با خرید این سگ‌ها ترکیبی از جثه‌ی عروسکی و رنگ مشکی را همزمان داشته باشید.

سگ جیبی خاکستری: سگ‌های جیبی نژاد پامرانین، پودل و شیتزو در رنگ خاکستری قابل مشاهده می‌باشند. این رنگ، از طیف رنگی پرطرفدار این سگ‌ها بوده و بسیار کمیاب است.

سگ جیبی سفید: بسیاری از افراد علاقمند به خرید سگ، جیبی رنگ سفید این پت را ترجیح می‌دهند. سگ‌های جیبیِ نژاد مالتیز، شیتزو و پامرانین در رنگ سفید یافت می‌شوند و درست مانند یک عروسک سفید رنگ، دوست و همراه شما می‌باشند.

واگذاری سگ جیبی
واگذاری سگ جیبی

خصوصیات اخلاقی سگ جیبی

سگ جیبی، حیوانی بازیگوش و سرگرم کننده می‌باشد. از طرفی بسیار با احساس بوده و می‌تواند به عنوان یک دوست مهربان در کنار شما زندگی کند. خصوصیت اخلاقی این سگ ها، کاملا بسته نژاد آن‌ها می‌باشد. در نتیجه، به هنگام انتخاب و خرید سگ جیبی، باید به طور کامل درباره‌ی اصالت او تحقیق کنید.

برای مثال، اگر ساکن آپارتمان هستید، می‌بایست نژادی را انتخاب کنید که کمتر پارس می‌کند؛ و یا اگر در خانه کودک دارید، می‌بایست اقدام به خرید نژادی کنید، که دوستی و عطوفت بهتری با کودکان دارد.

انواع سگ جیبی

پیش‌تر گفتیم سگ‌های جیبی می‌توانند از نژادهای مختلفی باشند. در این قسمت به معرفی برخی از معروف‌ترین نژاد آن‌ها می‌پردازیم. این بخش، می‌تواند کمک شایانی به انتخاب سگ متناسب با سبک زندگی شما داشته باشد.

مالتیز: این نژاد از سگ‌های جیبی دارای شخصیتی دوست داشتنی می‌باشند و رفتار مهربان و ملایمی دارند. به دلیل ظاهر با نمک و رنگ سفیدشان، به عنوان سگ عروسکی و یا سفید برفی نیز شناخته می‌شوند. سگ جیبی مالتیز، گزینه‌ای ایده آل برای زندگی در آپارتمان می‌باشد و تبدیل به یک دوست مهربان و شیرین برای شما خواهد شد. وزن این نژاد، در حدود ۳ کیلوگرم می‌باشد و قدی مابین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر دارد. از این رو، بسیار باید مراقب این حیوانات کوچک جثه و بازیگوش باشید.

تریر منچستر: سگ جیبی نژاد تریر منچستر، بسیار بازیگوش، با انرژی، باهوش و وفادار می‌باشد. اگر شما نیز فردی فعال و پر انرژی می‌باشد، این نژاد می‌تواند همراه بسیار خوبی برای شما باشد.

پامرانین: پامرانین، به طور کلی نژاد پرطرفداری در ایران و کل دنیا می‌باشد. سگ جیبی این نژاد، فوق العاده فعال، مهربان، باهوش و دوست داشتنی می‌باشد. این سگ‌ها به شدت روحیه‌ی وابسته و محبت طلبی دارند و بی‌توجهی صاحبشان، آثار مخربی بر آن‌ها دارد. صاحبِ پامرانین جیبی، هر جای خانه که باشد، او نیز به دنبال صاحبش می‌رود و هرگز او را تنها نمی‌گذارد. اما، در برابر غریبه‌ها کمی خجالتی می‌باشد.

یورکشایر تریر: از دیگر سگ‌های جیبی ایده آل برای زندگی در محیط‌های آپارتمانی، یورکشایر تریر می‌باشد. چرا که، صدای پارس این حیوان نسبت به هم نوعان خود بسیار کمتر بوده و شکایت همسایه‌ها را به دنبال نخواهد داشت. این سگ‌های شاداب و با انرژی، یک دوست خوب برای صاحب خود می‌باشند.

پودل: پودل جیبی، سگی فوق العاده بانمک و جذاب می‌باشد، که قدی در بین ۲۲ تا ۲۵ سانتی متر داشته و وزن او حدود ۲ الی ۴ کیلوگرم می‌باشد. این حیوان دوست داشتنی، بی‌نهایت مهربان و با احساس است و در کنار اعضای خانواده احساس امنیت می‌کند. در نظر داشته باشید، در صورتی که قد آن‌ها بیش از ۲۵ سانتی متر باشد، جز سگ‌های جیبی به شمار نمی‌آیند. همچنین، پتانسیل آموزش پذیری این نژاد بسیار بالا بوده و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تربیت کنید.

پاگ: اگر در خانه، کودک دارید، این نژاد می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای نگهداری باشد. چرا که، بسیار مهربان، با احساس و بازیگوش است. همچنین، با کودکان رفتار خوبی دارد. اما، با این وجود توصیه نمی‌شود حیوان را با کودک، تنها بگذارید. زیرا، این کار برای هر دو خطراتی در پی دارد. همچنین، این نژاد به بازی و توجه نیاز دارد، ولی نباید خیلی او را خسته کنید.

شی هوا هوا: سگ جیبی نژاد شی هوا هوا، بر خلاف ظاهر کوچک و عروسکیِ خود دارای شخصیتی نترس و شجاع می‌باشد. این سگ‌ها به نوبه‌ی خود، بسیار نیرومند، با نشاط و وفادار هستند. اما، باید این را بدانید که بسیار به توجه و محبت شما نیاز دارند و همراه خوبی برای شما هستند. در صورت بی‌توجهی وعدم رسیدگی کافی به این نژاد، می‌توان اختلالات رفتاری مثل: گاز گرفتن، سرپیچی و افسردگی را، از آن‌ها انتظار داشت.

یادگیری سگ جیبی

برخی بر این باور هستند که سگ جیبی، نیازی به آموزش و مربی سگ ندارد. این افراد، همان کسانی هستند که این سگ‌ها را همچون عروسک می‌پندارند و می‌توان گفت، صلاحیت نگهداری از آن‌ها را ندارند! این مطلب درست است که ظاهر این حیوانات شبیه به عروسک‌ها می‌باشد. اما، دقیقا مانند سگ‌های کوچک، متوسط و بزرگ نیاز به آموزش و تربیت سگ دارند.

رژیم غذایی سگ جیبی

سلامت سگ جیبی، مستقیما با رژیم غذایی او در ارتباط است. شما می‌توانید، با کمک دامپزشک یک رژیم غذایی مفید و مقوی برای سگ خود تنظیم نمایید. امروزه، شرکت‌های غذایی، خوراک‌های مخصوصی را برای سگ‌ها تولید می‌کنند. این غذاها، اغلب خشک هستند و امکان دارد در ابتدا، سگ شما نتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. از این رو، می‌توانید در کنار غذای خشک، از کنسروهای غذای سگ و یا خوراکی‌های مرطوب نیز بهره ببرید تا سگ شما، کم کم به آن عادت کند.

از ایجاد تنوع در غذای سگ خود، هرگز غافل نشوید. برای مثال می‌توانید، گاهی بیسکوییت، گاهی غذای خشک و گاهی کنسرو به او بدهید. بدین وسیله، کلیه‌ی املاح معدنی مفید به بدن او خواهد رسید. در نظر داشته باشید، با توجه به ابعاد کوچک سگ جیبی، متقابلا ظرفیت معده‌ی حیوان نیز محدود می‌باشد و می‌بایست وعده‌های غذایی او کم حجم بوده و در چند مرحله در اختیار او قرار داده شود.

از طرفی، می‌بایست مراقب باشید تا این سگ‌های دوست داشتنی دچار اضافه وزن نشوند. چرا که، چاقی باعث بروز فشار بیش از حد در مفاصل و استخوان‌های آنان می‌گردد.

قیمت سگ جیبی و مینیاتوری

بسیاری از انسان ها تمایل دارند یکی از این توله سگ های ناز جیبی و مینیاتوری دوست داشتنی داشته باشند.

این سوال برای آنها پیش می آید که هزینه سگ جیبی و مینیاتوری چقدر است؟

در این رابطه باید بگوییم که هزینه خرید توله سگ های ناز جیبی و مینیاتوری به عوامل زیر بستگی دارد.

  • اصالت سگ
  • سن
  • نژاد
  • گواهی سلامت سگ

آنچه که باید پیش از خرید سگ جیبی بدانید

پیش از اینکه، اقدام به خرید و یا پذیرش سرپرستی این حیوانات خانگیِ کوچک نمایید؛ باید نکاتی را در نظر بگیرید.
اولین و مهمترین مسئله، زمان است. شما می‌بایست، برای سگ جیبی خود وقت بگذارید و به او توجه کنید. حیوان خانگی شما، نیاز دارد ساعاتی در روز را با شما بازی کند و تنهایی برای او آزاردهنده می‌باشد. بنابراین، اگر شاغل هستید و یا به هر دلیلی، قادر به همراهی کردن این پت دوست داشتنی نمی‌باشید، توصیه می‌کنیم از خرید آن خودداری نمایید.

دومین نکته، این است که احتمال دارد به مرور زمان، این سگ‌های بانمک و دوست داشتنی دچار بیماری و یا اختلالاتی شوند. از این رو، می‌بایست توانایی پرستاری کردن از آن‌ها را نیز داشته باشید و همچون یک دوست مراقب آنان باشید.

سومین فاکتوری که حتما پیش از خرید این حیوانات باید در نظر بگیرید، رابطه‌ی عاطفی بین شما و سگ است. پس از مدتی نگهداری و زندگی با این پت مهربان، بین شما و او وابستگی عاطفی عمیقی به وجود می‌آید و اگر به هر علتی، همچون مهاجرت، تحصیل و… اقدام به واگذاری آن نمایید، هر دو در معرض آسیب روحی قرار خواهید گرفت. این آسیب، به مراتب برای حیوان آزاردهنده‌تر می‌باشد.

خرید سگ جیبی

با توجه به استقبال بسیاری از افراد از خرید سگ جیبی، می‌بایست به هنگام خرید این حیوان دوست داشتنی نکاتی را در نظر داشته باشید.

اولین نکته، خرید از یک فروشگاه معتبر می‌باشد. امروزه، بسیاری از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که، افرادی می‌توانند در آن‌ها، اقدام به فروش انواع سگ‌ها از جمله سگ جیبی نمایند. اما، هیچ گونه نظارت درستی بر این پلتفرم‌ها وجود ندارد. به طور مثال، امکان دارد سگی را با قیمت پایین به فروش بگذارند؛ اما، آن حیوان درگیر بیماری و معضلاتی باشد. و یا برعکس، این احتمال وجود دارد، که سگی سالم اما، غیر اصیل را با قیمت بسیار بالایی به فروش برسانند. از این رو، بسیار حائز اهمیت است، که به منظور انجام یک خرید مطمئن، به فروشگاهی معتبر مراجعه نمایید.

اما بعد از یافتن فروشگاه مناسب هم، می‌بایست با اطلاعات کافی اقدام به خرید نمایید. برای مثال، می‌بایست با آگاهی کامل از اصالت سگ‌های جیبی آن‌ها را خریداری کنید، تا ازعدم شناخت شما سو استفاده نشود. چرا که، بسیاری از خریداران جذب ظاهر با نمک سگ شده و فروشندگان نیز از این فرصت استفاده می‌نمایند. از این رو، سگی زیبا، اما بی‌اصالت را به قیمت گزافی به شما می‌فروشند.

سومین نکته، نژاد سگ جیبی می‌باشد. پیش از اقدام به خرید، یکی از نژادهای مناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید و در رابطه با آموزش، تربیت، شرایط نگهداری و خلق و خوی او، اطلاع کسب نمایید، تا نه حیوان و نه خود شما دچار دردسر نشوید.

در نظر داشته باشید، یکی از مهمترین فاکتورهای قیمت سگ جیبی، سن او می‌باشد. همانطور که میدانید، این سگ‌ها ضعیف‌تر از سگ‌های بزرگتر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. از این رو، به مراتب هرچه که سن آن‌ها بالاتر باشد، خطر ابتلای آن‌ها به بیماری‌های گوناگون نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه، سگ‌های مسن‌تر قیمت کمتری دارند.

آخرین نکته‌ای که در خرید یک سگ جیبی حائز اهمیت می‌باشد، گواهی سلامت حیوان است. سگ‌هایی که در سلامت کامل به سر می‌برند، عقیم و واکسینه شده اند، در مقایسه با دیگر سگ‌های جیبی از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند.

وسایل مخصوص برای سگ جیبی

از آنجایی که سگ‌های جیبی، حیواناتی کوچک جثه می‌باشند، اغلب در محیط‌های آپارتمانی از آن‌ها نگهداری می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود برای آموزش دستشویی سگ، پدهای مخصوص دستشویی را برای آن‌ها خریداری کنید تا به راحتی بتوانند در قسمت مشخصی از خانه کار خود را انجام دهند. همچنین، این پت‌های پر انرژی، نیاز به یک محیط امن و راحت برای خواب دارند. به همین خاطر، باید برای آن‌ها یک جای خواب خوب و راحت تدارک ببینید.

امروزه، اسباب بازی‌های مخصوصی برای کلیه‌ی حیوانات خانگی طراحی و عرضه می‌گردند. اگرچه سگ‌های جیبی، خود همچون عروسک به نظر می‌رسند. اما، آن‌ها علاقه‌ی عجیبی به اسباب بازی دارند. از این رو، می‌بایست اسباب بازی‌های مورد علاقه‌ی این حیوانات را تهیه کنید و در اختیار آن‌ها بگذارید، تا سرگرم شوند و انرژی خود را تخلیه کنند.

از خرید ظرف غذای مخصوص سگ جیبی، غافل نشوید و آن را همواره تمیز و به دور از دیگر وسایل نگهداری کنید. از دیگر ملزومات بهداشتی سگ‌های جیبی می‌توان به برس، شانه، خمیر دندان، مسواک، ناخن گیر و شامپوی مخصوص اشاره داشت.

بیماری‌های سگ جیبی

سگ جیبی، با هر نژادی که باشد، همچون دیگر سگ‌های بزرگ در معرض بیماری‌هایی قرار دارد. چه بسا، این سگ‌ها به خاطر جثه‌ی کوچک خود، بیشتر از دیگر همسانان خود در خطر می‌باشند. این موضوع، به این معنا نیست که شما را از خرید سگ‌های جیبی منصرف کند، اما همیشه باید احتمالات را در نظر گرفت تا انتظار آن‌ها را داشته باشیم و غافلگیر نشویم.

رایج‌ترین بیماری‌هایی که این سگ‌های کوچک و زیبا را درگیر می‌کنند؛ عبارتند از:

پاروا ویروس: پاروا ویروس، یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی می‌باشد که سگ‌ها به آن دچار می‌شوند. این بیماری، که به اسهال خونی هم معروف می‌باشد، بیشتر توله سگ‌ها و سگ‌های جوان را درگیر می‌کند. چرا که، قدرت سیستم ایمنی بدن آن‌ها نسبت به سگ‌های بالغ پایین‌تر می‌باشد. این بیماری، موجب از بین رفتن سلول‌های سالم و آسیب شدید روده‌ها می‌شود. همچنین، با تخریب گلبول‌های سفید، کل بدن حیوان را در معرض عفونت قرار می‌دهد.به واسطه‌ی واکسیناسیون و چکاب‌های به موقع می‌توان از بروز پاروا ویروس جلوگیری به عمل آورد. اما، در صورتی که سگی دچار آن شد، با تشخیص به موقع قابل درمان می‌باشد. در نظر داشته باشید، که این ویروس قابل انتقال بوده و باید سگ بیمار را باید به دور از دیگر سگ‌ها نگهداری کنید.

دیستمپر: یکی از بیماری‌هایی که سگ‌ها را درگیر می‌کند دیستمپر می‌باشد و سگ جیبی نیز، از این قاعده مستثنی نبوده و در معرض ابتلا به این ویروس مهلک می‌باشد. به طور معمول دیستمپر، سگ‌های ۳ تا ۶ ماهه را درگیر می‌کند و بعضا ۱۰ روز الی ۱ ماه به صورت نهفته در بدن سگ وجود دارد. این سلول، موجب تخریب جدی سلول‌های چشم، ریه، بینی و روده می‌گردد. اشتهای سگ کاهش یافته و دچار تب و اسهال می‌شود. در این شرایط، آنتی بیوتیک‌هایی توسط دامپزشک تجویز می‌شوند، که می‌توانند موجب بهبود این بیماری گردند. اما، در موارد پیشرفته احتمال مرگ حیوان وجود دارد. بهترین راه پیشگیری از این بیماری نیز، مانند پاروا ویروس، واکسیناسیون به موقع می‌باشد.

کک و مک: کک و مک یک بیماری پوستی می‌باشد، که اغلب حیوانات را درگیر می‌کند. منشا این اختلال انگل‌ها هستند. ابعاد این انگل‌ها در حدود ۱ تا ۲ میلی متر بوده و می‌توانند یک الی دو هفته در بدن سگ زندگی کند. از نشانه‌های کک و مک می‌توان به خارش پوست، طاسی قسمتی از موی بدن حیوان، زخم‌های قرمز و ملتهب اشاره نمود. به هنگام شانه زدن موی حیوان، امکان دارد کک‌ها را ببینید و اگر متوجه چنین موجوداتی نشدید، علائم مذکور می‌توانند حاکی از این بیماری باشند. در نتیجه، فورا سگ را نزد دامپزشک ببرید تا سریع‌تر درمان او را شروع کند. در صورتی که، گربه و یا سگ‌های دیگری در خانه دارید، توصیه می‌شود آنان را نیز برای چکاب ببرید. چرا که، کلیه وسایل سگ بیمار، آلوده به این انگل بوده و می‌تواند به حیوانات دیگر هم انتقال یابد. این اختلال بیش از سگ ها، جان گربه‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

عفونت گوش: آناتومی گوش سگ ها، بسیار متفاوت از گوش انسان‌ها می‌باشد. از این رو، احتمال گیر کردن جسم خارجی در گوش آن‌ها و متعاقبا بروز عفونت در این حیوانات بیشتر می‌باشد. به خصوص سگ جیبی، به خاطر کوچک بودن اندام و گوش خود، بیشتر در معرض این بیماری می‌باشد. از جمله علائم عفونت گوش می‌توان به بوی نامطبوع، قرمزی، خارش، تکان دادن سر، ترشح عفونت، عدم تعادل و کاهش شنوایی اشاره داشت. به طور معمول، این عفونت‌ها به خودیِ خود بهبود پیدا نمی‌کنند و دامپزشک به وسیله اسکن و نمونه برداری، می‌تواند بهترین راه درمانی را برای حیوان تجویز نماید.

سرطان: متاسفانه سگ‌ها هم دچار بیماری سرطان می‌شوند. سرطان لنفوم ها، سرطان استخوان و تومورهای ماست سل، شایع‌ترین انواع سرطان در میان سگ‌ها هستند. برخی از علائم بروز سرطان در سگ جیبی عبارت است از: کاهش اشتها، تغییرات خلق و خو، بی‌تابی، گوشه گیری و اختلال در خواب. هنوز علت مشخصی برای بروز سرطان در سگ‌ها یافت نشده است. اما، برخی از نژادها به طور کلی بیشتر در خطر این بیماری می‌باشند و برخی هم به علت عقیم‌سازی (زیر سن دو سالگی) دچار این بیماری می‌شوند. بیش از این عوامل، ژنتیک در این میان دخالت دارد. به طور عمده، سه روش برای درمان سرطان سگ‌ها وجود دارد: رادیوتراپی، جراحی و شیمی درمانی؛ که با توجه به پیشرفت بیماری، دامپزشک بهترین راه را به صاحب سگ پیشنهاد می‌کند.

4.4/5 - (358 امتیاز)

54 دیدگاه برای “سگ جیبی – مشخصات و آشنایی کامل با سگ مینیاتوری

  1. همایون ابراهیمی گفته:

    سلام من یک سگ کوچک مینیاتوری دارم که شما اسمشو گذاشتید جیبی، چرا این اسم رو گذاشتید، دوست عزیز من این سگ رو از ژاپن اورده برام و من اصلا این اسم رو دوست ندارم

    • دنیا کیوانی گفته:

      سلام وقت بخیر جناب ابراهیمی، نظر شما قابل احترامه ولی ما اسم گذاری انجام ندادیم.

  2. امیرحسین گفته:

    سلام ممنونم از توضیحاتتون بابت سگ جیبی یا مینیاتوری ،میتونم ازتون خواهش کنم یه جای معتبر معرفی کنید بابت خرید یا اگر خودتون می‌فروشین اطلاع بدین ممنون

    • مهرزاد کوهزاد گفته:

      متاسفانه بدلیل مسئولیت زیاد نمیتونیم جایی معرفی کنیم

  3. طناز قربان پور گفته:

    سلام منظور از سگ جیبی اینکه تو جیب جا میشه و خیلی کوچیکه منم یه سـوالـ داشــتم میگم پس بالاخره قیمت این سگ ها چنده؟

  4. رها گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از توضیحات کاملتون مفید بوده خواهش میکنم قیمت این فرشته هاو هم بفرمایین

  5. هانا گفته:

    سگ خیلی قشنگی هست
    من میخواهم بخرم ولی گرونه
    لطفا قیمت..

  6. نفس گفته:

    سلام ببخشید قمیت این خوشگل چنده

    • احمد حکیم گفته:

      من یکی دارم میخواهم برم مسافرت واگذار مکنم

  7. شیوا گفته:

    سلام م خیلی دلم میخواد که یه کوچولوی توجیبی داشته بام لطفاقیمت وبفرماییدممنون میشم

  8. رقیه گفته:

    سلام خوبید ببخشید میخواستم بدونم از کجا میشود خریداریشون کرد

  9. نجوا گفته:

    سلام به همه خسته نباشید اومدم یه چیزی رو بهتون بگم که ما کلا تو ایران سگ جیبی یا مینیاتوری نداریم این سگ ها پامرانین هستند و بزرگ میشن و کسایی که فیلم و عکس نشون میدهند در دوران بچه گی این کوچولو هاست تا الان هرکی تو ی ایران خریده بزرگ شده نه زیاد ولی بزرگ شده و اینکه توی ایران نیست ولی شاید توی کشور های دیگر باشه

    • علی گفته:

      اینطور نیست من خودم یکی دارم نژاد پامر اما سایز ریز سه سالش هم هست و کاملا بالغه و رشدی نداشته تو این دو سالی که پیش منه.الانم میخوام جفت بندازمش با یک سگ دیگه ای که فقط ۲۰۰ گرم وزنش بیشتره.وجود داره اما من حداقل تو مشهد سگی کمتر از وزن پامر خودم پیدا نکردم چون برای جفت گیری خیلی گشتم.اما وجود داره

      • Hajali_4u گفته:

        سلام داش
        از کجا میشه خرید؟

  10. سیمین گفته:

    قیمت رو نگفتید.من عاشق این سگ های قشنگ ام……

  11. سیمین گفته:

    قیمت این خوشگلا؟؟؟؟؟؟

  12. Saraghorbanian28 گفته:

    سلام من از روز ۹/۱۰/۱۴۰۱ پسرم و گرفتم پسرم خیلی کوچولوئه بهش شیر خشک پرسا با غذای خشک دادم تا ۲روز مدفوع نکرد بعد ۲روز بعد از یک مرحله مدفوع دفعه بعدش اسهال شد تا فرداش همینجوری بود بردمش دکتر شربت داده هنوز کاهی اوقات مدفوعش شل شل زرد رنگه و یکی ۲بار یه کوچولو سفت تر شد ولی همون رنگ زرد خواهشا اگه کسی توله داره به من کمک کنه ممنون

    • مهرزاد کوهزاد گفته:

      سلام فقط با دامپزشک در میان بگذارید اگر جواب نگرفتید دامپزشک را عوض کنید

  13. پارمیس گفته:

    سلام خیلی قشنگ لطفا قیمت میگید

  14. محراب اسمعیل زاده گفته:

    سلام خیلی قشنگ هستند فقط میشه قیمتشون هم بگین

  15. Shiva گفته:

    باید از کجا از این سگا بگیریم!؟

    • مهرزاد کوهزاد گفته:

      لطفا برای مشاوره قبل از خرید با تماس بگیرید یا شماره تماس بزارید با شما تماس گرفته خواهد شد

  16. آیدا گفته:

    سلام تو رو خدا قیمت این خوشگلا رو بگید 🥺🥺

    • حمید گفته:

      چند روز دیگه بچه میکنه میخای بهت میدمم

  17. درسا گفته:

    عزیزانم
    به کجا چنین شتابان؟!

    چه بلایی سرشون اومده که باید یه حیوون را اسیر خودتون کنید تا شما را از خودتون غافل کنه؟؟

  18. ناشناس گفته:

    سلام . خیلی نازن من شاید قصد خرید داشته باشم لطفا شماره تماس بفرستید من با شما تماس بگیرم و اینکه وسایل سگ رو هم دارید .

  19. آرشام ملک زاده گفته:

    قیمت سگ جیبی چقدر است؟

  20. آرشام ملک زاده گفته:

    قیمت لطفا

    • پرهام گفته:

      چراقیمت رونمیگین؟

      • مهرزاد کوهزاد گفته:

        لطفا تماس بگیرید قیمت ها بستگی به توله داره

      • حمیدلیموچی گفته:

        اکبرابادکوچی سپا3کوچه بره بالادرقرمزنه اول نه یخرده بروبالاتردومین بروداخل

  21. نانی گفته:

    سلام آیا سگ اشپتز هم مینیاتوری دارد؟

    • ناشناس گفته:

      سگ جیبی دوملیون به بالااست

  22. مریم گفته:

    سلام لطفا قیمت رو بزارید

  23. مریم گفته:

    سلام لطفا قیمت رو بزارید🌷

  24. سام گفته:

    اقایون خانوما یکی بهم بگه این کوچولو هارو از کجا بگیرممم

  25. آرین صمد عبدوالرحیم گفته:

    نسترن پلاک ۱۵
    من
    سگ جیبی را مي خواهم

  26. مهدی گفته:

    بله قیمت بسته به نژادهستش معمولااز۳ تا۴ تومان شروع میشه تا به بالاضمن اینکه پول عشقه قیمت ثابتی نداره فقط بهترین کارموقع خریداینه حتمابایدباکسی که تخصص داره خریدکنیدیااینکه ازجای مطمعن وباضمانت باشه

  27. ناشناس گفته:

    قیمت این سگ ها چقدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *