سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika

پت شاپ آتاپت: نژاد سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika یک نژاد سگ باستانی از منطقه سرد یاکوتیا، منطقه‌ای در شمال روسیه با درجه حرارت شدید است. مردم Sahka منطقه این نژاد را نه تنها به عنوان یک سگ سورتمه چشمگیر، بلکه بخشی از خانواده انسان نیز توسعه دادند.

سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika

طرفداران این نژاد ممکن است این سگ‌ها را با یکی از نام‌های متعدد خود از جمله Yakut Laika، Yakutskaya Laika، Tungusskaya، Chubychanskaya، Arkticheskaya، Polarmaya و Sledge Dog بشناسند. اگرچه اینها سگ‌های اصیل و کمیاب هستند، اما هنوز هم ممکن است آن‌ها را در پناهگاه‌ها و امداد و نجات پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که اگر لایکای یاکوتی نژاد مناسب شماست، در صورت امکان خرید نکنید.

لایکای کرکی و مهربان یایکوتیان یک حیوان خانگی عالی برای خانواده است. آن‌ها به خصوص با فرزندانی که با آن‌ها بزرگ شده‌اند پیوندهای قوی ایجاد می‌کنند. از آنجایی که این نژاد با تعامل انسانی رشد می‌کند، ممکن است برای کسی که قصد دارد سگ خود را برای مدت طولانی‌تری در خانه تنها بگذارد، بهترین نباشد.

با این حال، اگر بخواهید به سگ خود توجه زیادی داشته باشید و ورزش کنید، یک همراه وفادار و بسیار دوست داشتنی برای کل خانواده پیدا خواهید کرد.

  • گروه نژاد سگ: سگ‌های کار
  • ارتفاع: ۲۰ تا ۲۳ اینچ
  • وزن: ۴۰ تا ۵۵ پوند
  • طول عمر: ۱۰ تا ۱۲ سال

اطلاعات بیشتر درباره نژاد سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika

ویژگی های نژاد سگ یاکوت لایکا

کت‌های لایکا Yakutian در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، خاکستری، مشکی و قهوه‌ای وجود دارند. اغلب، این نژاد سیاه و سفید است، اما برخی از لایکاهای یاکوتی سه رنگ با سیاه، سفید و قهوه‌ای هستند.

لایکسای یاکوتایی به صورت فصلی می‌ریزد که به آن «دمیدن» کت خود نیز می‌گویند. در این مدت، حتما آن‌ها را روزانه مسواک بزنید تا به این روند کمک کرده و از ایجاد یک لایه خز روی زمین جلوگیری کنید. آن‌ها ممکن است بهترین انتخاب برای مبتلایان به آلرژی نباشند.

لایکا یاکوتیایی می‌تواند مستعد افزایش وزن باشد و سطح انرژی بالایی دارد. اطمینان حاصل کنید که سگ شما حداقل یک پیاده روی خوب بین نیم ساعت تا یک ساعت در روز با چند جلسه بازی خوب و فعال و پیاده روی کوتاه‌تر انجام می‌دهد.

لایکاهای یاکوتی بسیار مردم پسند هستند و این شامل بچه‌ها نیز می‌شود. نژاد کرکی می‌تواند بازیگوش باشد، اما آن‌ها نیز تا حدودی محتاط هستند، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که آن‌ها به طور تصادفی یک کودک کوچکتر را زمین بزنند.

لایکا یاکوتایی با سگ‌های دیگر به خوبی کنار می‌آید، به خصوص اگر آن‌ها با هم بزرگ شوند. در مورد گربه‌ها یا سایر حیوانات کوچک، آن‌ها می‌توانند کمی طعمه رانده شوند، اما کمی آموزش سگ مداوم باید به جلوگیری از تعقیب ناخواسته کمک کند.

تاریخ نژاد سگ یاکوت لایکا

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نژاد یاکوتی لایکا حدود ۸۰۰۰ سال است که وجود داشته است. این نژاد از منطقه‌ای از روسیه می‌آید که در آن مردم بقایای گرگ‌های ۴۰۰۰۰ساله را پیدا کرده‌اند و بسیاری از طرفداران و محققان این نژاد معتقدند که لایکا یاکوتایی ممکن است با هم مرتبط باشد.

به طور سنتی، ساهکا، مردم یاکوتی باستان، لایکای یاکوتی را به عنوان یک سگ سورتمه تربیت می‌کردند. در زمستان‌های سخت منطقه، Sahka برای حمل کالا و کمک به شکار به سگ‌های سورتمه مانند Yakutian Laika وابسته بود. آن‌ها اغلب به عنوان سگ سورتمه اصلی شناخته می‌شوند، زیرا در اوایل دهه ۱۶۰۰ از آن‌ها در حال کشیدن سورتمه عکس گرفته شده اند.

با این حال، با لایکای یاکوتی فقط به عنوان یک سگ کار رفتار نمی‌شد. طی هزاران سال، پرورش دهندگان برای از بین بردن پرخاشگری نسبت به انسان‌ها تلاش کردند و آن‌ها را به سگ همراه نهایی نیز تبدیل کردند. باشگاه لانه آمریکا (AKC) این نژاد را در سال ۲۰۰۴ به رسمیت شناخت و لایکا یاکوتی را به گروه خدمات بنیادی سهام خود اضافه کرد.

این نژاد دوستانه در خارج از بومی خود روسیه شناخته شده نیست، اما شخصیت بیرونی و ویژگی‌های خیره کننده آن‌ها باعث محبوبیت بیشتر و بیشتر در سراسر جهان شده است.

اندازه نژاد سگ یاکوت لایکا

لایکا یاکوتایی نر تقریباً ۲۱ تا ۲۳ اینچ از شانه ایستاده و ۵۰ تا ۶۶ پوند وزن دارد. لایکا یاکوتایی ماده می‌تواند کمی کوتاهتر باشد و از شانه ۲۰ تا ۲۲ اینچ فاصله داشته باشد، اما وزن آن بین ۵۰ تا ۶۶ پوند نیز می‌باشد.

گفته می‌شود، بسیاری از سگ‌ها می‌توانند بزرگتر یا کوچکتر از میانگین نژاد خود باشند.

شخصیت یاکوت لایکا

نژاد یاکوتی لایکا طی هزاران سال با انسان‌ها تکامل یافته است، بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها تا این حد محبت‌آمیز و وفادار به مردم خود هستند. از آنجایی که بسیار نزدیک به انسان در DNA آن‌هاست، لایکای یاکوتایی در خانه‌ای که مجبور است ساعت‌های طولانی تنها باشد، رشد نمی‌کند. نژاد باستانی دوست دارد در انبوهی از آن باشد و دائماً با انسان‌های خود در تعامل باشد. به همین دلیل است که لایکا یاکوتایی چنین سگ خانوادگی شگفت‌انگیزی می‌سازد.

یک نژاد باهوش، لایکا یاکوتی، آموزش نسبتا آسانی دارد. تقویت مثبت بهترین کار را دارد. لایکای یاکوتایی شما ممکن است سرسخت باشد یا اگر احساس کنند شما آنقدر که باید به آن‌ها توجه نمی‌کنید، تمرین را برای شما سخت کند. برنامه ریزی جلسات بازی قبل و بعد از تمرین می‌تواند به این امر کمک کند.

Yukatian Laikas سگی با جثه متوسط ​​هستند و تا زمانی که گوشه مخصوص خود را داشته باشند و زمان زیادی برای بازی و در آغوش گرفتن با شما داشته باشند، می‌توانند در هر مکان زندگی خوبی داشته باشند. فضای حیاط قطعا یک امتیاز است، اما باز هم، یوکاتیان لایکا از شما می‌خواهد که با آن‌ها بازی کنید! اگر از خانه کار می‌کنید یا در محیطی زندگی می‌کنید که حداقل یک نفر همیشه در اطراف باشد، این نژاد می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بیماری های شایع در نژاد یاکوت لایکا

لایکاهای یاکوتی به طور کلی سالم هستند، اما مانند همه نژادها، ممکن است تحت شرایط بهداشتی خاصی قرار بگیرند. همه لایکاهای یاکوتی به یک یا همه این بیماری‌ها مبتلا نمی‌شوند، اما اگر به این نژاد فکر می‌کنید مهم است که از آن‌ها آگاه باشید.

برخی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی یاکوتی لایکا از آن رنج می‌برند عبارتند از:

  • دیسپلازی آرنج و هیپ
  • نفخ (دیولولوس معده)
  • بیماری‌های چشمی، از جمله آب مروارید

توجه به سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika

مانند همه سگ‌ها، باید با معاینات دامپزشکی منظم Yakutian Laika خود همراه باشید تا واکسن‌ها را پیگیری کرده و شرایط سلامتی بالقوه را در اسرع وقت شناسایی کنید. دامپزشک شما می‌تواند به شما در ایجاد یک برنامه مراقبتی کمک کند که سگ شما را سالم نگه دارد.

لایکا یاکوتیایی می‌تواند مستعد افزایش وزن باشد و سطح انرژی بالایی دارد. مطمئن شوید که سگ شما حداقل یک پیاده روی خوب بین نیم ساعت تا یک ساعت در روز با چند جلسه بازی خوب و فعال و پیاده روی کوتاه‌تر انجام می‌دهد. این نژاد همچنین عاشق بازی انفرادی با انسان‌های مورد علاقه خود است. یک راه عالی برای کمک به حفظ شکل لایکا یاکوتی شما است.

گوش‌های آن‌ها را روزانه از نظر وجود زباله‌ها و آفات بررسی کنید و طبق توصیه دامپزشک آن‌ها را تمیز کنید. ناخن‌های سگ خود را قبل از بلند شدن بیش از حد کوتاه کنید – معمولاً یک یا دو بار در ماه. آن‌ها نباید روی زمین کلیک کنند. آرایشگر شما می‌تواند در این مورد کمک کند.

با سلامت دهان و دندان آن‌ها نیز همراه باشید. شما باید روزانه دندان‌های آن‌ها را مسواک بزنید. اگر لایکا یاکوتایی شما علاقه خاصی به مسواک زدن دندان‌های خود ندارد، می‌توانید از دامپزشک خود نکاتی در مورد نحوه صحیح مسواک زدن دندان‌های خود را بپرسید.

تغذیه نژاد سگ یاکوت لایکا

یک رژیم لایکا یاکوتی ایده آل باید برای یک نژاد متوسط ​​با سطح انرژی بالا فرموله شود. لایکای یاکوتایی خود را با اندازه گیری غذا و تغذیه دو بار در روز به جای کنار گذاشتن غذا همیشه سالم و شاد نگه دارید.

مانند تمام سگ‌ها، نیازهای غذایی لایکا یاکوتایی از دوران توله‌گی تا بزرگسالی تغییر می‌کند و تا سال‌های پیری تغییر می‌کند. شما باید از دامپزشک خود توصیه‌هایی در مورد رژیم لایکا یاکوتایی خود بپرسید، زیرا تنوع بسیار زیادی در بین سگ‌های منفرد – از جمله وزن، انرژی و سلامت – برای ارائه یک توصیه خاص وجود دارد.

رنگ مو و ظاهر سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika

لایکا Yakutian دارای یک پوشش دوتایی است که از یک لایه زیرین نرم و متراکم و یک لایه رویه کمی درشت تشکیل شده است. مانند سایر نژادها با دو کت، لایکای یاکوتی شما به صورت فصلی می‌ریزد که به آن «دمیدن» کت آن‌ها نیز می‌گویند. در این مدت، حتما آن‌ها را روزانه مسواک بزنید تا به این روند کمک کرده و از ایجاد یک لایه خز روی زمین جلوگیری کنید.

کت‌های دوتایی آن‌ها در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، خاکستری، مشکی و قهوه‌ای وجود دارد. اغلب، این نژاد سیاه و سفید است، اما برخی از لایکاهای یاکوتی سه رنگ با سیاه، سفید و قهوه‌ای هستند.

حتی اگر کت Yakutian Laika به محافظت از آن‌ها در برابر آب و هوای سخت کمک کند، مهم است که سگ خود را در دمای شدید، گرم یا سرد، رها نکنید. مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب را روی هر نقطه روی صورت لایکای یاکوتایی خود یا نواحی روشن‌تر نیز بمالید.

ارتباط سگ یاکوت لایکا Yakutian Laika کودکان و سایر حیوانات خانگی

لایکاهای یاکوتی بسیار مردم پسند هستند و این شامل بچه‌ها نیز می‌شود. نژاد کرکی می‌تواند بازیگوش باشد، اما آن‌ها نیز تا حدودی محتاط هستند، بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که آن‌ها به طور تصادفی یک کودک کوچکتر را زمین بزنند. با این حال، مهم است که به کودکان در هر سنی آموزش دهید و همراه با مربی سگ کار کند که چگونه با لایکای یاکوتی شما تعامل کنند.

در مورد سایر حیوانات خانگی، لایکا یاکوتایی با سگ‌های دیگر به خوبی کنار می‌آید، به خصوص اگر آن‌ها با هم بزرگ شوند. از این گذشته، این نژاد یک سگ سورتمه است، بنابراین آن‌ها به سفرهای دسته جمعی عادت دارند! در مورد گربه‌ها یا سایر حیوانات کوچک، لایکای یاکوتایی می‌تواند کمی طعمه رانده باشد، اما کمی تمرین مداوم باید به جلوگیری از تعقیب ناخواسته کمک کند. حتما لایکای یاکوتایی خود را در محیطی آرام و کنترل شده به هر حیوان دیگری در خانه معرفی کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *