چگونه توله سگ خیابانی را تربیت کنیم

پت شاپ آتاپت: وقتی سگ ولگرد را در خانه آموزش می‌دهیم، فرض می‌کنیم که او هیچ تجربه‌ای در رفتار خود ندارد و مانند یک توله سگ تازه به دنیا آماده از ابتدا شروع کنیم. این نکته را حتما رعایت کنید سگ‌های ولگرد را هرگز در خانه آموزش ندهید و چون ممکن است مدتی طول بکشد تا با زندگی داخل خانه سازگار شوند.

چگونه یک سگ خیابانی را تربیت کنیم
چگونه یک سگ خیابانی را تربیت کنیم

یک برنامه منظم برای سگ خیابانی تنظیم کنید

به سگ خود طبق برنامه غذا بدهید تا هر روز در ساعت معینی غذا بخورد، وعده های غذایی منظم او را متقاعد می کند که به طور معمول و منظم غذا می خورد چون در خیابان این اتفاق برای لو نمی افتد.

انجمن آمریکایی برای پیشگیری از آسیب به حیوانات توصیه می کند که توله سگ خود را حداقل برای چهار بار در روز بیرون ببرید. همیشه اول صبح توله سگ خود را بیرون بیاورید و یک بار درست قبل از خواب شب و بعد از هر وعده غذایی و قبل از اینکه او را تنها بزارید و در باکس خود بماند بیرون ببرید.

ترتیبی دهید که اگر شما وقت ندارید و در اطراف او نیستید، یک دوست، توله سگ شما را بعد از ظهر برای حداقل یک ساعت به بیرون ببرد. این امر در آموزش تربیت سگ خیلی مهم است.

چگونه سگ خیابانی را تربیت کنیم
چگونه سگ خیابانی را تربیت کنیم

مکانی را انتخاب کنید

وب سایت Cesar’s Way توصیه می کند که محل نگهداری توله سگ خود را انتخاب کنید و همچنین محلی را در نظر بگیرید که بتواند به طور منظم را  ادرار و مدفوع خود را دفع کند. مکانی ساکت را انتخاب کنید که از عوامل محیطی محافظت شود تا سگ شما از آب و هوای بد نترسد.

اگر می خواهید توله سگ شما هنگام دستشویی شما را آزرده نکند، بستری مانند روزنامه یا پد توله سگ را برای او انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که سگ های ولگرد بیشتر به فضای باز عادت دارند و ممکن است وقتی آنها را برای آموزش و تخلیه انرزی به بیرون از خانه میبرید واکنش نشان دهند.

اموزش تربیت سگ خیابانی
اموزش تربیت سگ خیابانی

تشویقی مناسب

اگر توله سگ خود را به جایی می آورید که می خواهید او را آموزش دهید و به او دستور دهید، حتماً اول منتظر بمانید تا او ادرار یا مدفوع خود را بکند یا قبلش این کار را انجام داده باشد. توصیه ما این است با آموزش صحیح و درست ترجیحا زیر نظر مربی کارکشته سگ خود را با یک رفتار مناسب بعد از کار درست  و حذف خطا، به وسیله تشویقی به او پاداش دهید.

پس از آموزش روزانه، به توله سگ خود اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه در داخل خانه آزادی داشته باشد. انجمن انسانی ایالات متحده توصیه می کند که سگ را با یک قلاده آموزشی به خودتان ببندید تا از دزدیده شدن و فرار جلوگیری کنید.

با حوادث کنار بیایید

اگر سگی را در حال دستشویی در داخل خانه دیدید او را به هیچ عنوان تنبیه نکنید، بلافاصله آن را بیرون بیاورید یا به محل مورد نظر دستشویی که براش فراهم نموده اید هدایت کنید و محل مورد نظر را با کف و بعد از آن با سرکه تمیز کنید تا بویی از آن برای سگتان باقی نماند.

4.6/5 - (117 امتیاز)

9 دیدگاه برای “چگونه توله سگ خیابانی را تربیت کنیم

  1. hadi گفته:

    سلام ی توله سگ خیابانی جهت نگهبانی منزل نگهداری میکنم.. اصلأ ب حرفهای من اعتنایی ندارد .موقع دستشویی رفتن قبلش هیچ واکنشی نداد (چون بعضی سگ‌ها دیدم قبلش سرو صدا میکنن تا به محل مورد نظر هدایت شوند یا ببرنشون)چون محل دستشویی سگ من کووچه هست قبلش هیچ واکنشی ندارد.بعد نگاه می‌کنم در حیاط مدفوع گذاشته..چند باری تنبیش کردم. اما هیچ تاثیری نداشته…خسته شدم…از زمان شیردهی تا الان ک ۲ماهش هست پیش من هست

  2. کوثر محمدی گفته:

    سگ من اصلا نمیفهمه من چی میگم تنها چیزی که میفهمه اسمش جودی هست بهش میگم جودی نگام میکنه و بهش میگم بیا میاد من میخوام تربیت خوبی داشته باشه

  3. آنی گفته:

    عالی بود من یه سگ بومی به نام مکث دارم مهربونه 1 سالشه تقربیا چون خودم بزرگش کردم به حرفمم گوش و مطالب شما خیلی عالی بود

  4. فریبرز گفته:

    سگ بومی من از تولگی پیشم هست وهلان دو سالش شده وکاملا مثل یه سگ ژرمن میمونه همه چی بلد هست

  5. سامی گفته:

    سلام من 3تا سگ بومی دارم که همه چی ژاد گرفتن. بشین. بخواب. بیا. طناب کشی. ول کن. بدو را بلند. البته با تکرار، زیاد و مهربونی والبته تشویقی آنها

  6. میترا هنر آرا گفته:

    من یه توله بومی پیدا کردن از سرما گرسنگی می لرزید دلم نیومد بز خیالش بشم خونه ام حیاط دار همین ک آوردمش داخل حیاط دستشویی کرد با اینکه یه سرویس بهداشتی هم داخل حیاط داریم ب خاطرش راه اندازی کردیم چن بار بردمش اونجا ولی بازم میره همون جایی ک شب اول رفت با سرکه وایتکس هم‌تمیز کروم ک بوش احساس نکنه لطفا راهنمایی بفرماید چگونه عادتش بدم داخل دستشویی حیاط دستشویی کنه

  7. لاوین گفته:

    من هم یک سگ دارم،پامرینه،ولی یک ولگرد پیدا کردیم مامانش مرده بود و خب…ما برش داشتیم و الان داریمش

  8. Zahra گفته:

    من تاحالا تجربه سک داشتن نداشتم
    دیشب دم در یه توله سگ کوووچولو اومد بهم پناه اورد
    توی راه پله و یا حیاط اوردمش
    نمیدونم چجوری نکهداریش کنم
    خیلی ناله میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *