واگذاری سگ رایگان (قیمت، فروش، معرفی انواع نژاد سگ) - آتاپت

خرید سگ گلدن رتریور (معرفی و فروش نژاد گلدن) - آتاپت

  • افزودن به علاقه‌مندی تماس بگیرید
  • خرید سگ گلدن رتریور

    سگ گلدن رتریور، حیوانی بسیار مهربان و آرام می باشد. این نژاد یک گزینه ای ایده آل، برای همراهی با خانواده بوده و رفتار مناسبی با کودکان دارد. از سگ گلدن رتریور می توان در آپارتمان های نسبتا بزرگ نیز مراقبت نمود. چرا که، این نژاد زیاد پارس نمی کند. اما، میزان ریزش موی گلدن رتریورها تقریبا زیاد است.

    آشنایی با سگ گلدن رتریور

    گلدن رتریور

    سگ گلدن رتریور (Golden Retriever)، یا به عبارتی رتریور طلایی، حیوانی بسیار با ذکاوت، مهربان، مطیع و با استعداد می‌باشد. این سگ، جز گروه‌بندی سگ‌های ورزشی به شمار می‌آید و خاستگاه آن به کشور اسکاتلند برمی گردد.

    گلدن رتریور، در میان ۱۳۰ نژاد سگ، از نظر هوش، رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داده است و دومین سگ محبوب در ایالات متحده می‌باشد. چرا که، رفتار مساعدی با بچه‌ها و دیگر حیوانات خانگی دارد و می‌توانید همواره مهربانی و شوق را در چشمان او مشاهده کنید. به طوری که، گاهی تصور می‌کنید این نژاد زاده شده است تا رضایت صاحب خود را جلب کند.

    سگ گلدن رتریور، به صورت ذاتی حیوانی آرام و مطیع می‌باشد و کمتر رفتارهای هیجان زده و تهاجمی از او دیده شده است. این سگ هوشیار، ورود هر غریبه‌ای را به صاحب خود اطلاع می‌دهد؛ اما، از طرفی به دلیل روحیه محبت طلبی که دارد، با غریبه‌ها نیز فورا دوست می‌شود.

    از این روی، نمی‌توان این نژاد را به عنوان یک سگ نگهبان به شمار آورد. در عین حال، می‌تواند یک همراه خوب برای افراد معلول، نابینا و کم بینا باشد. گلدن رتریور، در واقع یک سگ به شدت وفادار می‌باشد و هر کمکی که از دستش بر آید، به صاحب خود می‌کند.

    از دیگر خصوصیات برجسته‌ی سگ گلدن رتریور می‌توان به توانایی شنا کردن این حیوان اشاره داشت. به طوری که، در سال ۱۸۰۰ در کشور اسکاتلند برای ردیابی شکار در آب و خشکی، از مهارت‌های این سگ بهره می‌بردند.

    مشخصات ظاهری سگ گلدن رتریور

    مشخصات ظاهری سگ گلدن رتریور

    سگ گلدن رتریور، اندامی متوسط دارد و وزن این سگ در جنس نر ۲۷ الی ۳۶ کیلوگرم و در جنس ماده در بازه ۲۵ تا ۳۲ کیلوگرم قرار دارد. همچنین، گلدن رتریورهای نر قدی به ارتفاع ۵۶ تا ۶۱ داشته و قد گلدن رتریورهای ماده در حدود ۵۱ الی ۵۶ سانتی متر می‌باشد.

    پوشش مویی این نژاد، به صورت دو لایه می‌باشد. لایه خارجی، حالتی ضد آب داشته و لایه‌ی داخلی بسیار فشرده و پرپشت می‌باشد. این نوع پوشش، موجب ارتقا مهارت ذاتی سگ گلدن رتریور در شناگری، شده است. رنگ غالب در این نژاد در تناژ کرم و طلایی قرار دارد.

    گلدن رتریورهای اصیل در رنگ‌های طلایی روشن تا طلایی تیره یافت می‌شوند و اگر در پوشش مویی آن‌ها رگه‌هایی از رنگ سفید و یا مشکی دیده شود، می‌تواند حاکی از خالص نبودن نژاد این حیوانات باشد.

    آناتومی سر سگ گلدن رتریور به صورت پهن می‌باشد و دندان‌های این نژاد، غالبا به صورت مرتب و منظم در کنار یکدیگر واقع شده اند. گوش‌های این سگ، ابعاد متوسطی داشته و به صورت آویزان در کنار سرش قرار گرفته است و با چشمانی گرد و معصوم، به رنگ‌های مشکی و یا قهوه ای، دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.

    رنگ بینی این نژاد سیاه است و سینه و گردنی مستحکم و استوار دارد. علاوه بر آن، دم او به شکل پرچم، بلند و صاف می‌باشد.

    ویژگی های گلدن رتریور گلدن رتریور، یکی از نژادهای سگ های متوسط، با ناز و رفتار دوستانه خود یکی از بهترین دوستان انسان است. یکی از باهوش ترین نژادهای سگ، گلدن یک نژاد بسیار زیبا با موهای طلایی روشن است. این نژاد که بهترین سگ خانواده نامیده می شود با بچه ها خیلی خوب کنار می آید. گلدن رتریور سگی پرانرژی و شاد است که می تواند با افراد زیادی کنار بیاید. اگر می‌خواهید با این نژاد که همیشه هیجان‌انگیز و مشتاق است آشنا شوید، می‌خواهیم ویژگی‌های اساسی آن را به شما بگوییم.

    • گلدن رتریور که می تواند با افراد زیادی کنار بیاید، پرانرژی و شاداب است.
    • آنها عاشق شنا هستند
    • آنها می توانند به راحتی با حیوانات دیگر دوست شوند
    • آغوش، تماس نزدیک را دوست دارند
    • زیاد پارس نمی کنند
    • آنها فوق العاده باهوش هستند
    • احساس عمیق وفاداری داشته باشید
    • آنها عاشق انجام بازی های سرگرم کننده هستند
    • دوست دارند یاد بگیرند
    • آنها به راحتی یاد می گیرند
    • طبع لطیفی دارند

    اگر می خواهید یک سگ بامزه و آرام را به فرزندی قبول کنید، حتما باید گلدن رتریور را انتخاب کنید. این سگ ها که برای اهداف درمانی به شما کمک زیادی می کنند، از گذراندن وقت با شما لذت زیادی می برند.

    خصوصیات اخلاقی سگ گلدن رتریور

    خصوصیات اخلاقی سگ گلدن رتریور

    سگ گلدن رتریور، یک حیوان فوق العاده آرام و مهربان می‌باشد. در واقع این نژاد، طی یک اصلاح نژادی، تبدیل حیوانی با خصوصیات اخلاقی خاص و مطیع صاحب خود، شده است. اما، این حیوان نیز، همچون دیگر سگ‌ها می‌بایست به درستی مورد آموزش و تربیت سگ قرار بگیرد، تا دچار اختلالات رفتاری نشود.

    از علایق سگ گلدن رتریور، می‌توان به بازی کردن در بیرون از خانه اشاره داشت. در واقع، این سگ، همواره در سنین جوانی خود میل به اجتماعی شدن دارد و کنجکاو است تا همه چیز را تجربه کند و با آدم‌ها و حیوانات دیگر معاشرت داشته باشد.

    واژه‌ی انگلیسی Retriever به معنای بازگرداننده می‌باشد. این پسوند، به این دلیل برای سگ‌های این نژاد انتخاب شده است، که آن‌ها عاشق توپ بازی و بازگرداندن توپ، چوب و اسباب بازی‌های دیگر برای صاحب و یا دوست خود می‌باشند. سگ گلدن رتریور، به ۴۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی و یا بازی، به صورت دو مرتبه در روز نیاز دارد. بدین وسیله، انرژی سگ تخلیه شده و از احتمال ابتلای او به اختلالات رفتاری ناشی ازعدم فعالیت کافی، پیشگیری به عمل می‌آید.

    سگ گلدن رتریور، از پتانسیل یادگیری خوبی برخوردار می‌باشد. در واقع، زمانی که تمرینی را به درستی انجام می‌دهد و تشویق صاحب و معلم خود را دریافت می‌کند، از این بابت احساس رضایت می‌کند.

    با توجه به خصوصیات اخلاقی و ذکاوت این حیوان باهوش، می‌توان او را گزینه‌ای بسیار ایده آل برای یک خانواده و یا همکاری با پلیس به شمار آورد. چرا که، سگ گلدن رتریور، با مهارت‌های غریزی خود می‌تواند یک نیروی کمکی موثر برای عملیات‌های پلیس و سرویس‌های خدماتی باشد.

    از دیگر خصوصیات اخلاقی این حیوانات، که باعث شده بتوان از آن‌ها در آپارتمان نیز نگهداری نمود، این است که زیاد اهل ایجاد سر و صدا و پارس کردن نیستند. در نتیجه، نگران نارضایتی همسایه‌ها نخواهید بود. اما، در نظر داشته باشید، آپارتمان‌هایی با مساحت کم، مکان مناسبی برای نگهداری از سگ گلدن رتریور نمی‌باشند.

    تربیت سگ گلدن رتریور

    تربیت سگ گلدن رتریور

    بهترین زمانی که برای تربیت سگ گلدن رتریور وجود دارد، دوران تولگی این حیوان می‌باشد. صاحب این سگ، با استفاده از روش‌های مختلفی می‌تواند در جهت تربیت او اقدام نماید.

    اولین روش، روش پاداش دادن نامیده می‌شود. هر زمان سگ گلدن رتریور تمرین خود را به درستی انجام داد و یا در زمان‌هایی غیر از دوران آموزش نیز رفتار مناسبی داشت، می‌بایست او را تشویق نموده و با تکه‌ای از غذای مورد علاقه اش، به این حیوان پاداش دهید.

    دومین روش، دقیقا برعکس روش اول است. یعنی، در صورتی که سگ گلدن رتریور کاری نادرست انجام داد، نباید به او پاداش بدهید. برای مثال، به هنگامی که می‌خواهید سگ را برای چکاپ ماهیانه نزد دامپزشک ببرید و او از همراهی با شما سر باز می‌زدند، هرگز نباید از این تصمیم منصرف شوید. چرا که، تسلیم شدن شما هم برای این نژاد نوعی پاداش محسوب می‌شود.

    در این وضعیت، توصیه می‌شود مدت کوتاهی به سگ بی‌توجهی کنید و زمانی که دست از لجبازی برداشت قلاده‌اش را به گردنش بیندازید و او را با خود ببرید.

    روش سوم نیز، ثابت قدم بودن نام دارد. بدین معنا که، می‌بایست از یک روش تربیتی خاص برای سگ گلدن رتریور بهره ببرید. به طور مثال، اگر به سگ آموخته‌اید که تنها در ساعات معینی میتواند بخوابد و تنها از سر دلسوزی از خوابیدن بی‌موقع او جلوگیری نکنید، سگ سردرگم خواهد شد و نمی‌تواند کار درست را تشخیص دهد.

    ویژگی های گلدن رتریور

    گلدن رتریور، یکی از نژادهای سگ های متوسط، با ناز و رفتار دوستانه خود یکی از بهترین دوستان انسان است. یکی از باهوش ترین نژادهای سگ، گلدن یک نژاد بسیار زیبا با موهای طلایی روشن است. این نژاد که بهترین سگ خانواده نامیده می شود با بچه ها خیلی خوب کنار می آید. گلدن رتریور سگی پرانرژی و شاد است که می تواند با افراد زیادی کنار بیاید. اگر می‌خواهید با این نژاد که همیشه هیجان‌انگیز و مشتاق است آشنا شوید، می‌خواهیم ویژگی‌های اساسی آن را به شما بگوییم.

    • گلدن رتریور که می تواند با افراد زیادی کنار بیاید، پرانرژی و شاداب است.
    • آنها عاشق شنا هستند
    • آنها می توانند به راحتی با حیوانات دیگر دوست شوند
    • آغوش گرفتن، تماس نزدیک را دوست دارند
    • زیاد پارس نمی کنند
    • آنها فوق العاده باهوش هستند
    • احساس عمیق وفاداری داشته باشید
    • آنها عاشق انجام بازی های سرگرم کننده هستند
    • دوست دارند یاد بگیرند
    • آنها به راحتی یاد می گیرند
    • طبع لطیفی دارند
    • دوستانه، خونگرم.
    • نیاز به محبت و توجه دارد.
    • ورزش منظم باید حداقل 1 ساعت در روز انجام شود.
    • او نمی تواند صبر کند.
    • ویژگی محافظتی دارد، اما از پارس کردن فراتر نمی رود.
    • هوشمند و بسیار آسان قابل آموزش.
    • بیش از 10 دستور را خیلی راحت یاد می گیرد.
    • او شناگر خوبی است.
    • ویژگی های شکار توسعه یافته است.
    • به دلیل بلند بودن موهایشان نیاز به شانه زدن روزانه دارند.
    • در کارهایی مانند ردیابی، سگ مواد مخدر، سگ حاد، سگ راهنما، سگ شکار استفاده می شود.

    اگر می خواهید یک سگ بامزه و آرام را به فرزندی قبول کنید، حتما باید گلدن رتریور را انتخاب کنید. این سگ ها که برای اهداف درمانی به شما کمک زیادی می کنند، از گذراندن وقت با شما لذت زیادی می برند.

    تغذیه برای سگ های گلدن رتریور

    یک گلدن بالغ باید حدود 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. شما باید بخش غذا را با توجه به سن و تعداد فعالیت سگ خود تنظیم کنید. اگر سگ گلدن دارید که ورزش زیادی انجام می دهد، باید غذاهای سگ را انتخاب کنید که پروتئین بالایی دارند. به عنوان مثال، غذای سگ بالغ بره نژاد متوسط ​​Hills Medium Lamb می تواند انتخاب مناسبی باشد.

    مواد مغذی اضافی مورد نیاز به غیر از غذا

    •  برای محافظت از مفاصل؛ گلوکزامین و کندرویتین
    •  التهابی؛ اسیدهای چرب امگا 3 و منگنز
    •  برای جلوگیری از بازسازی سلولی و همچنین تخریب سلولی؛ آنتی اکسیدان ها
    •  برای محافظت از ساختار عضلانی و وزن بدن؛ کاهش چربی مورد نیاز (10-15%)، ال کارنیتین (چربی سوز)
    •  برای دیر هضم؛ جو

    نکات مهم پیش از اقدام به خرید یک سگ گلدن رتریور

    سگ گلدن رتریور، به خاطر روحیه‌ی مهربان و آرامی که دارد، یک گزینه‌ی ایده آل به عنوان سگ خانواده می‌باشد.

    به راحتی می‌توانید در آپارتمان‌های بزرگ، از این نژاد نگهداری کنید.

    سگ گلدن رتریور، حیوانی با ذکاوت است و به سادگی می‌توانید به او با مربی سگ یا اگر اطلاعات کافی داشته باشید آموزش دهید.

    علی رغم اینکه، این سگ‌ها رفتار خوبی با کودکان دارند، به دلیل جثه تقریبا بزرگشان می‌توانند به طور ناخواسته به بچه‌ها آسیب برسانند. از این روی، نباید آن‌ها را با کودکان تنها رها کنید.

    پیش از اقدام به خرید یک سگ گلدن رتریور، می‌بایست در نظر داشته باشید که این حیوان نیاز به فعالیت دارد و می‌بایست زمانی در روز را به پیاده روی با او اختصاص دهید.

    این نژاد، علاقه‌ی خاصی به حفر چاله دارد و اگر لحظه‌ای از او غافل شوید، خواهید دید حسابی باغچه‌ی شما را به هم ریخته است.

    سگ گلدن رتریور، یک سگ غذا دوست و شکمو می‌باشد و اشتهای بالایی دارد. به همین دلیل، می‌بایست به شدت مراقب تغذیه‌ی او باشید تا دچار معضلات ناشی از چاقی نشود.

    اگر نسبت به ریزش موی حیوانات وسواس و یا حساسیت دارید، باید به شما بگوییم گلدن رتریور، سگ مناسبی برای شما نمی‌باشد. زیرا، ریزش موی این حیوان تقریبا زیاد است و این مقدار در فصل‌های پاییز و بهار افزایش می‌یابد. اما، با شانه زدن‌های مرتب، می‌توانید تا حدی از این ریزش مو، بکاهید.

    سگ گلدن رتریور نیز، مثل اکثر نژادها، دوست ندارد مدت زیاد تنها باشد و این موضوع برای حیوان استرس‌زا است. در نتیجه، اگر سبک زندگی شما به گونه‌ای می‌باشد که ساعات زیادی از روز را منزل نیستید، توصیه می‌کنیم از خرید سگ گلدن منصرف شوید.

    این نژاد، در صورتی که تغذیه و مراقبتی اصولی داشته باشد، معمولا تا ۱۲ سال عمر می‌کند.

    سگ گلدن رتریور، یک انتخاب ایده آل برای افرادی می‌باشد که تا به حال سگ و یا هیچ نوع حیوان خانگی نداشته اند. چرا که، با کمی شکیبایی و حوصله می‌توان او را مطیع خود کرد و این نژاد، روحیه‌ی لجباز و سرکشی ندارد.

    رژیم غذایی سگ گلدن رتریور

    به طور معمول، تغذیه‌ی سگ‌های گلدن رتریور با سن، وزن و سطح فعالیت آن‌ها در ارتباط است. سگ گلدن رتریور، تقریبا بعد از سپری کردن سن یک سالگی به بلوغ می‌رسد و به مقادیر بالایی از پروتئین نیاز دارد.

    در واقع، برنامه‌ی غذایی این حیوان می‌بایست حاوی حداقل ۳۰ درصد پروتئین باشد. همچنین، ۱۲ الی ۱۸ درصد چربی در غذای این حیوانات، از شدت ریزش موی آن‌ها می‌کاهد و موجب براق شدن و افزایش کیفیت پوست و موی آنان می‌گردد.

    علاوه بر پروتئین و چربی، گلدن رتریورها، متناسب با وضعیت جسمانی و سن خود به صورت متوسط می‌بایست ۳۰ الی ۳۵ درصد کربوهیدرات از رژیم غذایی خود دریافت نمایند. هر اندازه که سطح فعالیت حیوان بیشتر باشد، متعاقبا به درصد بیشتری از این موارد نیاز خواهد داشت. از این روی، می‌توانید با مشورت دامپزشک، یک برنامه‌ی غذایی اصولی، مفید و متناسب با نیاز سگ خود تنظیم نمایید.

    در رژیم غذایی سگ گلدن رتریور، یک قانون مهم تعریف شده است. این قانون، قانون ۲۰ – ۸۰ نام دارد. از آنجایی که سگ ها، همزمان به غذاهای‌تر و خشک نیاز دارند، این قانون بیانگر این موضوع می‌باشد که، ۸۰ درصد کالری مورد نیاز سگ می‌بایست از غذاهای خشک و ۲۰ درصد این کالری می‌بایست از غذاهای تر، مثل کنسروهای ویژه‌ی سگ‌ها تامین گردد.

    همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، این نژاد بسیار شکمو و خوش اشت‌ها می‌باشد. به همین علت، می‌بایست صاحب یک سگ گلدن رتریور، نظارت ویژه‌ای بر خوراک این حیوان داشته باشد. اضافه وزن، برای این سگ‌ها اتفاقی بسیار خطرناک می‌باشد و به دنبال خود بیماریهایی از قبیل: اختلالات مفصلی، دیابت، مشکلات قلبی و… را خواهد آورد.

    شاید به راحتی متوجه ابتلای سگ خود به اضافه وزن نشوید؛ از این روی، یک روش بسیار ساده وجود دارد. هر چند وقت یکبار، به آرامی و با ملایمت دست خود را بر ستون فقرات حیوان بکشید. در صورتی که به راحتی و بدون فشار، توانستید ستون فقرات او را لمس کنید، سگ شما در وضعیت خوبی قرار دارد. اما، اگر این اتفاق رخ نداد، احتمالا سگ دچار اضافه وزن شده است.

    در نتیجه، توصیه می‌کنیم همواره به صورت منظم گلدن رتریور را برای چکاپ نزد دامپزشک ببرید.

    در این میان مصرف برخی از مواد غذایی برای سگ گلدن رتریور ممنوع می‌باشد و می‌تواند به سلامت آن‌ها آسیب‌های جدی وارد نماید.

    این مواد عبارتند از: تخم مرغ (به صورت خام)، خوراکی‌های حاوی کافئین (مثل قهوه)، شکلات، گوشتی که خوب نپخته باشد و یا خام باشد، استخوان، فندق، مواد غذایی فاسد، شیر، نوشابه، سودا، آووکادو، پیاز و سیر، مخمر، خمیر نان، کشمش، انگور، نوشیدنی‌های حاوی الکل، مواد غذایی شور، نمک و هرگونه ادویه.

    بیماری‌های رایج سگ گلدن رتریور

    سگ گلدن رتریور اصالتا سگ سالمی می‌باشد و به طور معمول مستعد ابتلا به بیماری‌های خاصی نمی‌باشد. اما، این سگ نیز همچون دیگر حیوانات خانگی، در معرض ابتلا به برخی اختلالات می‌باشد، که با کسب آگاهی در رابطه با آن‌ها می‌توان تا حد زیادی در حفظ سلامت حیوان کوشش نمود.

    انواع آلرژی: سگ گلدن رتریور، گاهی در معرض آلرژی به برخی مواد غذایی و یا گرده‌ی گل و گیاهان قرار دارد. در صورتی که مشاهده کردید سگ شما، به صورت غیر عادی و وسواس گونه‌ای پاهای خود را لیس می‌زند و یا صورتش را به زمین و یا مبل میمالد، می‌توانید او را برای چکاپ نزد دامپزشک ببرید.

    صرع: صرع یک بیماری ناشی از اختلالات عصبی می‌باشد و باعث تشنج‌های ناگهانی در سگ می‌شود. در طی تشنج، حیوان به پهلو می‌افتد، عضلات بدن او سفت می‌شود و دست و پا می‌زند. در صورتی که، هر گونه علائم این بیماری را در سگ خود مشاهده کردید، توصیه می‌شود فورا به منظور تشخیص و درمان به موقع، حیوان را نزد دامپزشک ببرید.

    دیسپلازی مفصل ران: دیسپلازی مفصل ران، یک بیماری رایج در سگ‌ها به ویژه سگ گلدن رتریور می‌باشد، که ریشه‌ی ارثی داشته و موجب‌عدم قرارگیری صحیح استخوان ران در جایگاه مفصل ران می‌شود.

    متاسفانه، اغلب اوقات نشانه‌های این بیماری در توله سگ‌ها مشاهده نمی‌شود و پیش از اقدام به خرید یک توله، توصیه می‌شود مدارک سلامتی او را از فروشنده تقاضا نمایید. با رشد سگ و بالا رفتن سن او نشانه‌های این بیماری از جمله اختلالات حرکتی و لنگیدن حیوان در پاهای عقبی ظهور پیدا می‌کنند و رفته رفته تشدید می‌شوند.

    دیسپلازی مفصل ران، موجب درد و التهابات مفصلی می‌شود و گاهی با دارو قابل کنترل خواهد بود. در موارد شدیدتر نیز، دامپزشک عمل جراحی را پیشنهاد می‌دهد. اما، درمان قطعی برای این معضل وجود ندارد.

    دیسپلازی آرنج: دیسپلازی آرنج، همچون دیسپلازی مفصل ران یک بیماری ژنتیکی در سگ گلدن رتریور می‌باشد. عدم رشد یکسان و هماهنگ سه استخوان تشکیل دهنده‌ی آرنج، می‌توانند موجب به وجود آمدن بیماری دیسپلازی آرنج شوند. در طی این بیماری، حرکت دست و آرنج حیوان کند می‌شود و گاهی موجب لنگیدن حیوان می‌گردد.

    اتساع معده: اتساع معده، که با نام نفخ نیز شناخته می‌شود، یک بیماری خطرناک می‌باشد، که اغلب برای سگ‌های متوسط و بزرگ جثه مثل سگ گلدن رتریور پیش می‌آید. این اختلال، وقتی رخ می‌دهد که سگ در زمان کم، به مقدار زیاد آب بخورد، به سرعت غذای خود را بخورد و یا بعد از صرف غذا فعالیت‌های فیزیکی سنگینی انجام دهد.

    در طی اتساع معده، معده به دلیل حجم هوایی که درون آن محبوس شده است حجیم می‌شود و سگ با آروغ و یا استفراغ، قادر به خارج کردن این هوا نخواهد بود. در نتیجه، حیوان به صورت ناگهانی دچار افت فشار خون و شوک می‌گردد. در این صورت باید حیوان را به سرعت به نزدیک‌ترین بیمارستان دامپزشکی برسانید. از نشانه‌های اتساع معده می‌توان به تورم شکمی، تلاش برای استفراغ، ضعف، بی‌حالی، آبریزش دهان و افسردگی اشاره داشت.

    کاتاراکت: کاتاراکت، همان بیماری آب مروارید می‌باشد که چشم‌های سگ گلدن رتریور را درگیر می‌کند. در طی این بیماری، لکه‌های کدری بر روی عدسی چشم تشکیل می‌شود و در موارد حاد، بینایی سگ را به مخاطره می‌اندازد. این اختلال، با یک جراحی ساده برطرف می‌گردد. اما، توصیه می‌شود پیش از خرید حیوانات خانگی به خصوص سگ گلدن رتریور گواهی معتبری جهت سلامتی چشم حیوان را از فروشنده دریافت نمایید.

    همانژیوسارکوم: همانژیوسارکوم، یک نوع سرطان می‌باشد، که باعث به وجود آمدن تومورهای بدخیمی می‌شود و طحال، قلب، پوست و یا کبد را درگیر می‌کند. این تومورها، عملکرد ارگان‌های مذکور را مختل می‌کنند و موجب خونریزی می‌شوند. از نشانه‌های این معضل می‌توان به ضعف، بی‌حالی، نفخ شکم، ایجاد زخم بر روی پوست و رنگ پریدگی اشاره داشت.

    همانژیوسارکوم، به طور عمده گلدن رتریورهای مسن را درگیر می‌کند. اما، به طور معمول، محدودیت سنی نداشته و می‌توان در سنین کمتر نیز شاهد این بیماری بود. در صورت مشاهده‌ی هر یک از علائم این بیماری، فورا سگ را برای چکاپ نزد متخصص ببرید، تا در کمترین زمان ممکن پروسه‌ی درمان حیوان آغاز گردد.

    کم کاری تیروئید: یکی دیگر از اختلالاتی که می‌تواند دامن گیر سگ گلدن رتریور شود، کم کاری غده‌ی تیروئید می‌باشد. هنگامی که سطح فعالیت این غده کاهش یابد، سگ در معرض ابتلا به اضافه وزن، صرع، افسردگی، بی‌حالی، تنبلی و… قرار می‌گیرد. خوشبختانه، داروهایی وجود دارند که می‌توانند این کم کاری را جبران نموده و با تحریک این غده موجب بهبود عملکرد آن شوند. از این روی، در صورتی که علائم این بیماری را در حیوان مشاهده نمودید، در اولین فرصت او را نزد دامپزشک ببرید.

    بیماری فون ویلبراند: فون ویلبراند، یک بیماری مرتبط با خون می‌باشد، که منشا موروثی داشته و در طی این بیماری خونریزی حیوان بند نخواهد آمد. بدین معنا که، بعد از جراحی، بریدگی و یا خونریزی هر قسمت از بدن، پلاکت‌های خون قادر به جلوگیری از خونریزی نبوده و تنها می‌توان با استفاده از برخی روش‌های درمانی این بیماری را کنترل نمود و یا در مواقع لزوم از یک سگ سالم انتقال خون انجام داد.

    آتروفی پیش رونده شبکیه: یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند سگ گلدن رتریور را درگیر کند، آتروفی پیش رونده شبکیه (PRA) نام دارد. این اختلال موجب آسیب به شبکیه چشم می‌شود و بینایی حیوان را به مخاطره می‌اندازد. این اختلال، با شب کوری آغاز می‌شود.

    اگر سگ شما، در شب دچار سرگردانی می‌شود، مدام با اشیا برخورد می‌کند، وسایل خود را نمی‌تواند پیدا کند و یا به درستی از قادر به انجام آموزه‌های خود نیست، احتمالا دچار شب کوری شده است و می‌بایست فورا برای چکاپ به دامپزشک مراجعه نمایید.

    با بهره گیری آزمایش‌های ژنتیکی، می‌توان احتمال ابتلای توله‌ها به این معضل را پیش بینی نمود. اما، تا به امروز درمانی برای آتروفی پیش رونده شبکیه تشخیص داده نشده است و تنها می‌توان پروسه‌ی پیشرفت آن را کند نمود.

    در صورتی که سگ گلدن رتریور، بر اثر این بیماری بینایی خود را از دست داد، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. برای مثال، به منظور بیرون بردن او، حتما می‌بایست از قلاده استفاده نمایید و در منزل نیز ترجیحا دکوراسیون را در وضعیت ثابتی نگه دارید. همچنین، به حیوان اجازه ورود به تراس و روف گاردن بدون محافظ را ندهید.